Sidkarta | Disruptive RSS | Kommentarer RSS

Hångel och entreprenörskap

Nu fick jag er uppmärksamhet 😉 Visserligen är det här med dejting på nätet glödhett men det är mer KISS-principen jag tänker på. ”Keep it simple stupid eller kanske den snällare varianten ” Keep it simple, Sherlock/Sweetheart. Som ni säkert förstårföredrar jag den mer brutala varianten! Jag tycker detta är ett viktigt påstående i företagandet. Kan du inte förklara vilka problem du skall lösa och vem som skall betala för det på mindre än 60 sekunder så skall du nog tänka ut någon annat projekt att satsa på, alternativt förenkla ännu mer! Detta gäller inte bara projekt utan det mesta inom företagande, marknadskampanjer, avtal, relationer, skattekonstruktioner, säljstödsystem osv. Ha som grundregel att kan du inte greppa vad det handlar om väldigt fort så skall du nog inte göra det!

Principen har också en vetenskaplig grund, för er som vill läsa mer om den, kolla Wikipedia:http://en.wikipedia.org/wiki/Occam%27s_razor

About

Christian Rudolf, mitt Entreprenörskap är sökbyrån Topdog.nu, där jag hjälper stora Svenska företag med deras SEO. Även privat är jag en nätnörd men är även förtjust i matlagning, fika, mopsar & friluftsliv.
Du hittar mig på Twitter här

Trackbacks

  1. […] personliga reflektion är att denna affärside defenetivt uppfyller KISS-principen . Den är också lätt för användaren att customisera och man kan bygga in variabler som skiljer […]

  2. […] Följ Disruptive via din RSS-läsare RSS feed. Rock on!Jag fick ett tips av Johan Rhodin om en tysk websida, Bloggerjobs. Det är i princip en förmedling mellan de som vill blogga professionellt och de som behöver professionella bloggare inom vissa segment. En ganska cool affärside tycker jag. Den uppfyller i KISS-principen. […]

  3. […] är också mitt svar, även om jag sällan är så kortfattad. Även om det svaret uppfyller KISS-principen så tror jag det svaret  kräver en mer nyanserad förklaring och det är vad denna blogposten […]

Disruptive.nu - Av Entreprenörer, för entreprenörer

Sommaren 2007 satt vi på Peters varma balkong och tyckte vi skulle göra något. Resultat är det du ser här, Disruptive.nu en blogg om Entreprenörskap och Internet. Vi tyckte att samtalet om Entreprenörskap & Företagande var något vi inte kände igen oss i. Det är inte så konstigt då samtalet om entreprenörskap inte domineras av entreprenörer & Företagare, utan av institutioner eller personer vars finansiering kommer från det offentliga. Vi ville bli en något annorlunda röst och berätta om vår verkligheten och de historier om entreprenörskap vi upplevt eller fått berättade för oss.

Hos Disruptive kommer du väldigt sällan finna artiklar om hur man sparar pengar på skatten eller den optimala juridiska strukturen på ditt företag Här finner du istället personliga berättelser om entreprenörskap som är underhållande, personliga och lärorika. Både våra egna entreprenörsberättelser men även andras i video och intervjuformat.

Internet och Sociala Medier-Vår tids revolution

Alla vi fyra som skriver här, är engagerade i Internet. Det är vår arena och ett språk vi pratar nästan flytande. Internet är också vår tids revolution, en historisk händelse för mänskligheten som vi inte fullo kommer förstå förrän vi sitter på hemmet och byter historier. Vårt entreprenörskap är också nära kopplat till denna förändring av vårt samhälle och ekonomi.Vi som skriver här har tillsammans drivit företag inom de flesta aspekter av internet, alltifrån mobilapputveckling till sökmotorprojekt. Hos disruptive finner du guider och steg för steg artiklar kring olika problem på internet men också djupare filosofiska artiklar om vad internet är, konsekvenser och hur vi nog måste förhålla oss till Internet.

Sökmotoroptimering & Sökmarknadsföring

Det är svårt att skriva om internet utan att prata om sök och Google, det är dessutom mitt, Christians, yrke, då jag driver en byrå, specialiserad på högkonkurrensvertikaler i Google. Sök är den mest komplexa formen av marknadsföring som finns idag. Här på disruptive försöker jag även spegla sök ur lite speciella perspektiv, exempelvis, diskussion om ekosystemet sök eller hacking. Även sökmotorbranschen i skandinavien är utsatt för granskning och diskussion.

Google+