Sidkarta | Disruptive RSS | Kommentarer RSS

Ett väldigt bra blogginlägg!

Torstensson skriver idag om Lunar Groups förvärv av av resterande delen avBilddagboken. Det är ett mycket insiktsfullt inlägg. För er som vill förstå logiken i mediabranschen är det ett måste. Faktum är att det är en av de händelser som jag tänkt på de senaste dagarna men ännu inte hunnit kommentera riktigt!Det jag vill tillägga till det inlägget, är att har din säljkår fler liknande produkter att sälja ökar avslutsfrekvenser på säljmötena och därmed minskar säljkostnaden. Dessutom vill mediaköpare förnya sig efter ett par år. Man vill hitta en ny premiumkanal till sin målgrupp. Exempelvis bytar man Aftonbladet till Expressen. Samma sak vill ungdomsannonsörer göra då och då. Nu är väl inte bilddagboken ännu inte ett alternativ trafikmässigt men det är min uppfattning att det ligger inte långt bort i framtiden innan man har tillräckligt med trafik. Detta påverkar också Lunar Groups säljkostnad i en positiv riktning.

About

Christian Rudolf, mitt Entreprenörskap är sökbyrån Topdog.nu, där jag hjälper stora Svenska företag med deras SEO. Även privat är jag en nätnörd men är även förtjust i matlagning, fika, mopsar & friluftsliv.
Du hittar mig på Twitter här

Comments

  1. Martin says:

    Touché!

    “Nu är väl inte bilddagboken ännu inte ett alternativ trafikmässigt men det är min uppfattning att det ligger inte långt bort i framtiden innan man har tillräckligt med trafik”

    Kolla Alexa:

    http://www.alexa.com/data/details/traffic_details?site0=lunarstorm.se&site1=bilddagboken.se&y=t&z=3&h=300&w=610&range=1y&size=Medium&url=mozilla.com

  2. Rudolf says:

    Tack Martin. Skönt att ens besökare kompleterar ens egna analyser 😉

Speak Your Mind

*

Google+