Sidkarta | Disruptive RSS | Kommentarer RSS

Julsaga från Disruptive om generositet!

Återkommande Disruptivebesökare har säkert lagt märke till att jag hela hösten gett bort julklappar i form av länkar. Detta var Eriks spaning som inspirerade mig. Direkt när jag såg den kände jag att det var grejen. Under detta året har jag nämligen upptäckt att en länk är inte bara en länk. Det är en överföring av energi från mig till någon annan människa. Läs det där en gång till och sug på det. En länk är inte bara en SEO grej, det är energi. Ren, koldixidfri, icke miljöförstörande energi och till noll kostnad för mig att ge bort. Länken skänker glädje och jag blir glad av att ge. Kan ni tänka er en bättre julklapp?

Mitt julklappsgivande har också haft en positiv effekt på Disruptive. Söker man tex på “Årets julkapp 2008” träffar Disruptive femma(Ett tag hade vi första platsen). All denna sökmotortrafik har gjort att nästan 2000 människor har varit inne på min sida om årets julklapp.

Jag har genom att ge energi fått en massa besökare och kärlek av Google. Nu var ju inte mitt lilla projekt så affärsmässigt. Trafiken som Disruptive fick hade dock ett kommersiellt värde och är det någon erfarenhet man skall dra av mitt lilla projekt så är att genom att vara generös kan man uppnå större affärsmässiga mål.

Årets sista julklapp går till Martin. Han har skrivit en bloggpost jag önskade jag hade skrivit, en hyllning till internet och den tiden vi lever i. Aldrig har en generation haft en så intressant tid framför sig som vår! God Jul Martin. Tomten kom lite tidigt i år 😉

Jag kommer nu ta lite bloggledigt från Disruptive i två veckor. Kommer nog bara spontana utrop då och då.

Så från Disruptive, till er alla, God Jul!

Läs mer om generositet

Läs förra årets julsaga

About

Christian Rudolf, mitt Entreprenörskap är sökbyrån Topdog.nu, där jag hjälper stora Svenska företag med deras SEO. Även privat är jag en nätnörd men är även förtjust i matlagning, fika, mopsar & friluftsliv.
Du hittar mig på Twitter här

Comments

  1. Pär says:

    Kan det sägas bättre!!?

  2. Martin says:

    Bussigt Christian!

    Annars måste 2008 vara året då er blogg Disruptive gått från klarhet till klarhet, och framför allt lyckats skapa en beundransvärd interaktion med oss läsare!

  3. Rudolf says:

    Tack Martin!

Disruptive.nu - Av Entreprenörer, för entreprenörer

Sommaren 2007 satt vi på Peters varma balkong och tyckte vi skulle göra något. Resultat är det du ser här, Disruptive.nu en blogg om Entreprenörskap och Internet. Vi tyckte att samtalet om Entreprenörskap & Företagande var något vi inte kände igen oss i. Det är inte så konstigt då samtalet om entreprenörskap inte domineras av entreprenörer & Företagare, utan av institutioner eller personer vars finansiering kommer från det offentliga. Vi ville bli en något annorlunda röst och berätta om vår verkligheten och de historier om entreprenörskap vi upplevt eller fått berättade för oss.

Hos Disruptive kommer du väldigt sällan finna artiklar om hur man sparar pengar på skatten eller den optimala juridiska strukturen på ditt företag Här finner du istället personliga berättelser om entreprenörskap som är underhållande, personliga och lärorika. Både våra egna entreprenörsberättelser men även andras i video och intervjuformat.

Internet och Sociala Medier-Vår tids revolution

Alla vi fyra som skriver här, är engagerade i Internet. Det är vår arena och ett språk vi pratar nästan flytande. Internet är också vår tids revolution, en historisk händelse för mänskligheten som vi inte fullo kommer förstå förrän vi sitter på hemmet och byter historier. Vårt entreprenörskap är också nära kopplat till denna förändring av vårt samhälle och ekonomi.Vi som skriver här har tillsammans drivit företag inom de flesta aspekter av internet, alltifrån mobilapputveckling till sökmotorprojekt. Hos disruptive finner du guider och steg för steg artiklar kring olika problem på internet men också djupare filosofiska artiklar om vad internet är, konsekvenser och hur vi nog måste förhålla oss till Internet.

Sökmotoroptimering & Sökmarknadsföring

Det är svårt att skriva om internet utan att prata om sök och Google, det är dessutom mitt, Christians, yrke, då jag driver en byrå, specialiserad på högkonkurrensvertikaler i Google. Sök är den mest komplexa formen av marknadsföring som finns idag. Här på disruptive försöker jag även spegla sök ur lite speciella perspektiv, exempelvis, diskussion om ekosystemet sök eller hacking. Även sökmotorbranschen i skandinavien är utsatt för granskning och diskussion.

Google+