Sidkarta | Disruptive RSS | Kommentarer RSS

Klagande bloggar, värsta möjligheten för företag!

Fann denna blogposten om OLW och deras ostbågar idag. Lisa gillade inte ostbågarna av något skäl och bloggade om det. Detta snappade OLW upp och skrev ett personligt mail till Lisa.

När jag läste denna bloggposten inser jag att klagande bloggar är en stor möjlighet för företagen. De kan ju väldigt enkelt hålla reda på vilka som inte är nöjda och därmed kunna göra något åt det. Svensken generellt är rätt dålig på att ge feedback och därmed kommer inte all information fram till företaget. Genom bloggandet och att det är enkelt att sätta upp olika typer av sökningar mot bloggosfären kan företagen enkelt hålla reda på diskussionen kring deras varumärken. Bloggandet gör det enkelt för företagen att bry sig och man kan genom punktinsatser bygga varumärket.

Jag äter inte ostbågar men en klapp på axeln på OLW!

About

Christian Rudolf, mitt Entreprenörskap är sökbyrån Topdog.nu, där jag hjälper stora Svenska företag med deras SEO. Även privat är jag en nätnörd men är även förtjust i matlagning, fika, mopsar & friluftsliv.
Du hittar mig på Twitter här

Comments

  1. frebro says:

    Såg samma sak på en kontakts blogg häromdagen. Han klagade på Spotifys utbud av Marit Bergman, och både Marit och Spotify svarade! Rätt cool av dom: http://petergiger.com/2008/11/11/the-future-of-streaming-music/

  2. / Rolf says:

    Får se vad vilken vändning detta ger ..
    http://surmulen.se/?p=199

  3. Hej,
    När jag läste detta inlägg kom jag plötsligt ihåg den spännande debatten om O´boy i Konsumbloggen: http://konsumbloggen.com/?s=oboy

    Enormt många, över 6 000 läste och brydde sig om detta. För mig som konsumnet innebär det att jag ser annat än vad tillverkaren tänkt i affären.

    Glad lördag! Maria

Trackbacks

  1. Emerging101 says:

    Arga kunder är dina bästa kunder…

    Se klagande kunder och bloggar som skriver negativt om dina produkter som en stor tillgång. De är fantastiskt att de bryr sig så mycket att de lägger ner tid och energi på att uppmärksamma din produkt. De är marknadsförare av sina behov, sina f…

Speak Your Mind

*

Google+