Sidkarta | Disruptive RSS | Kommentarer RSS

Såhär mycket trafik får man från Techchrunch

För er som mot all förmodan inte känner till Techcrunch så är det typ världens största nätpublikation för startups, entreprenörskap och det teknologiska skifte vi är inne i. Det är lite som Disruptive i kvadrat och en blogg som Peter och jag tittade mycket på när vi satt på Peters balkong och var kreativa avseende vad vi skulle göra med Disruptive.

För några veckor sedan skrev Peter om Mosync och deras kommande finansiering. Nu brukar inte vi skriva om rykten och nyheter men eftersom vi känner grabbarna Mosync, vill vi gärna hjälpa dem på traven. När jag såg posten insåg jag att det fanns en person som nog var intresserad av detta och det var Techcrunch så jag skrev ett tipsmail där jag bara bad dem översätta blogposten i Google translate. Detta resulterade i en nyhet om Mosync och en tack länk till disruptive. En ganska cool känsla att få en hänvisning från bloggen som inspirerade oss till Disruptive. Jag tänkta dela med er hur mycket trafik man får från Techchrunch. Nu är vi bara en källhänvisning i artikeln och inte nyheten ifråga så man skall nog inte dra för stora växlar på nedanstående skärmdump.

About

Christian Rudolf, mitt Entreprenörskap är sökbyrån Topdog.nu, där jag hjälper stora Svenska företag med deras SEO. Även privat är jag en nätnörd men är även förtjust i matlagning, fika, mopsar & friluftsliv.
Du hittar mig på Twitter här

Comments

  1. Erik Starck says:
  2. Oj det var ju ingenting 😮 Men den låg bara på techcrunch europe eller?

    Var finns techcrunch artikeln?

  3. Marius says:

    Intressant att veta, men jag bara undrar vad ni använder för “statistiktjänst” för att mäta dessa resultat?

    Är det Google analytics eller något bättre?

    Jag har precis startat en webbsida och är ute efter en bra tjänst för att föra statistik.

    Tack på förhand

  4. Rudolf says:

    Google Analytics!

  5. Anton says:

    Jag kan bekräfta att det ligger på de nivåerna, vi har som bekant varit med ett flertal gånger både på TC Europe & TC.com.

    TC.com ger dock väldigt mycket mer, över en veckas tid kanske 2-3k besök om man har en bra artikel med tydliga länkar. Men oftast handlar det mer eller mindre om hundratals besökare.

    Dock värdefull trafik, ringer mycket folk när man är omskriven. Och pga att det retweetas så mycket etc så blir det många “ringar på vattnet” av ett tc-omnämnande också, vilket ger minst lika mycket trafik som själva tc.com i sig självt…

  6. Rudolf says:

    Anton

    Du sätter fingret på något i din kommentar. Jag tror inte heller det handlar om räckvidden utan om relevansen.

    TC.com har en målgrupp som ni vill synas mot och vara positionerade emot. Då är inte det exakta antalet viktigt!

    I disruptives fall är det ju också så att det finns mkt trust i den länken från Techcrunch!

Trackbacks

  1. Seniorbloggare | Björn Sennbrink says:

    […] jag bloggar om det så här tidigt kommer av ett blogginlägg jag hittade via kommentarfältet på Disruptive. Jag bloggar med förhoppningen att inte vara en sköldpadda eller gräshoppa. Läs inlägget så […]

Disruptive.nu - Av Entreprenörer, för entreprenörer

Sommaren 2007 satt vi på Peters varma balkong och tyckte vi skulle göra något. Resultat är det du ser här, Disruptive.nu en blogg om Entreprenörskap och Internet. Vi tyckte att samtalet om Entreprenörskap & Företagande var något vi inte kände igen oss i. Det är inte så konstigt då samtalet om entreprenörskap inte domineras av entreprenörer & Företagare, utan av institutioner eller personer vars finansiering kommer från det offentliga. Vi ville bli en något annorlunda röst och berätta om vår verkligheten och de historier om entreprenörskap vi upplevt eller fått berättade för oss.

Hos Disruptive kommer du väldigt sällan finna artiklar om hur man sparar pengar på skatten eller den optimala juridiska strukturen på ditt företag Här finner du istället personliga berättelser om entreprenörskap som är underhållande, personliga och lärorika. Både våra egna entreprenörsberättelser men även andras i video och intervjuformat.

Internet och Sociala Medier-Vår tids revolution

Alla vi fyra som skriver här, är engagerade i Internet. Det är vår arena och ett språk vi pratar nästan flytande. Internet är också vår tids revolution, en historisk händelse för mänskligheten som vi inte fullo kommer förstå förrän vi sitter på hemmet och byter historier. Vårt entreprenörskap är också nära kopplat till denna förändring av vårt samhälle och ekonomi.Vi som skriver här har tillsammans drivit företag inom de flesta aspekter av internet, alltifrån mobilapputveckling till sökmotorprojekt. Hos disruptive finner du guider och steg för steg artiklar kring olika problem på internet men också djupare filosofiska artiklar om vad internet är, konsekvenser och hur vi nog måste förhålla oss till Internet.

Sökmotoroptimering & Sökmarknadsföring

Det är svårt att skriva om internet utan att prata om sök och Google, det är dessutom mitt, Christians, yrke, då jag driver en byrå, specialiserad på högkonkurrensvertikaler i Google. Sök är den mest komplexa formen av marknadsföring som finns idag. Här på disruptive försöker jag även spegla sök ur lite speciella perspektiv, exempelvis, diskussion om ekosystemet sök eller hacking. Även sökmotorbranschen i skandinavien är utsatt för granskning och diskussion.

Google+