Sidkarta | Disruptive RSS | Kommentarer RSS

Ett lysande exempel på Hat som Marknadsstrategi

För några dagar sedan skrev jag om hat och kärlek som Marknadsstrategier på Internet och vilka effekter detta kan få. Idag lanserar Nationaldemokraternas tidning “årets fosterlandsvän” . Man gör detta som motkampanj till Aftonbladets “Åres Svenska Hjälte” som de tycker “den som gömmer illegala invandrare blir ”årets svenska hjälte” anser vi vara en skam”

Jag tänker inte länka till dem men nedan har ni en skärmdump som visar upplägget. Kolla in om en vecka eller två och gör en backlinkkontroll, så kommer ni nog få se några hundra länkar, pekandes till denna sidan. Hat fungerar som marknadsstrategi men det är kanske lite svårare att förklara det när man står där framför Sankte Per.


About

Christian Rudolf, mitt Entreprenörskap är sökbyrån Topdog.nu, där jag hjälper stora Svenska företag med deras SEO. Även privat är jag en nätnörd men är även förtjust i matlagning, fika, mopsar & friluftsliv.
Du hittar mig på Twitter här

Trackbacks

  1. […] This post was mentioned on Twitter by Nicolai Wadstrom, Johanna Ericsson. Johanna Ericsson said: Ett lysande exempel på Hat som Marknadsstrategi http://bit.ly/emHafw […]

Speak Your Mind

*

Google+