Sidkarta | Disruptive RSS | Kommentarer RSS

Den viktigaste bilden på Internet!

Konverteringstunnel

Vi har alla en agenda på internet. För ehandlare är den tydlig, man vill sälja. För disruptive är den mer otydlig men vi vill gärna ha reaktioner och delningar. Sedan finns det några miljoner agendor till, däremellan. Oavsett vilken agenda vi har och oavsett vilken önskan om handling vi vill att våra besökare och relationer skall göra måste vi förhålla oss till denna säljtunnel på något sätt.

Denna tunnel är inte ny. Den fanns långt innan internet. Skillnaden mellan då och nu är två. Dels behöver många många fler vara medvetna om den och tänka på den om de vill lyckas med sin agenda på internet. Det är också så att med internet blir allt så mycket mer mätbart. Du kan verkligen bryta ned din säljtunnel, analysera den och börja agera för att förbättra den oavsett agenda.. Alla verktygen finns därute, tillgängliga för alla, gratis.

Bild, CC,Topdog

Uppdatering 2013-12-04 Bilden tillhör mitt företag, Topdog.nu, det står dig fritt att använda denna så länge källa anges med länk.

 

About

Christian Rudolf, mitt Entreprenörskap är sökbyrån Topdog.nu, där jag hjälper stora Svenska företag med deras SEO. Även privat är jag en nätnörd men är även förtjust i matlagning, fika, mopsar & friluftsliv.
Du hittar mig på Twitter här

Comments

  1. Jonas says:

    Är glad att det blev den här tratten och inte AIDA. Håller verkligen med, speciellt kring mätbarheten. Inget tidigare medium har varit så lätt att mäta som det digitala. Svårigheten nu ligger förstås i att vad vad man ska mäta och det är väl tyvärr det som har legat lite som en bromskloss för både marknadsförare och inköpare de senaste åren.

Trackbacks

  1. […] AIDA för enkelt för internet? [disruptive.nu] 0 poäng | Postat oktober 29 av Erik Starck […]

  2. […] stenhårt fokus på avslut. Dina gärningar är nämligen hårt fokuserade till den sista biten av konverteringenstunneln och har du inte avsluten, gör du inte ditt jobb. Har man denna fokusen skiter du fort i sociala […]

  3. […] eller svar på våra frågor. Jag har tidigare hävdat att nedanstående bild är den viktigaste bilden för att beskriva internet. I denna bild har content en plats i konverteringsfunneln men frågan är om du som marknadsförare […]

Disruptive.nu - Av Entreprenörer, för entreprenörer

Sommaren 2007 satt vi på Peters varma balkong och tyckte vi skulle göra något. Resultat är det du ser här, Disruptive.nu en blogg om Entreprenörskap och Internet. Vi tyckte att samtalet om Entreprenörskap & Företagande var något vi inte kände igen oss i. Det är inte så konstigt då samtalet om entreprenörskap inte domineras av entreprenörer & Företagare, utan av institutioner eller personer vars finansiering kommer från det offentliga. Vi ville bli en något annorlunda röst och berätta om vår verkligheten och de historier om entreprenörskap vi upplevt eller fått berättade för oss.

Hos Disruptive kommer du väldigt sällan finna artiklar om hur man sparar pengar på skatten eller den optimala juridiska strukturen på ditt företag Här finner du istället personliga berättelser om entreprenörskap som är underhållande, personliga och lärorika. Både våra egna entreprenörsberättelser men även andras i video och intervjuformat.

Internet och Sociala Medier-Vår tids revolution

Alla vi fyra som skriver här, är engagerade i Internet. Det är vår arena och ett språk vi pratar nästan flytande. Internet är också vår tids revolution, en historisk händelse för mänskligheten som vi inte fullo kommer förstå förrän vi sitter på hemmet och byter historier. Vårt entreprenörskap är också nära kopplat till denna förändring av vårt samhälle och ekonomi.Vi som skriver här har tillsammans drivit företag inom de flesta aspekter av internet, alltifrån mobilapputveckling till sökmotorprojekt. Hos disruptive finner du guider och steg för steg artiklar kring olika problem på internet men också djupare filosofiska artiklar om vad internet är, konsekvenser och hur vi nog måste förhålla oss till Internet.

Sökmotoroptimering & Sökmarknadsföring

Det är svårt att skriva om internet utan att prata om sök och Google, det är dessutom mitt, Christians, yrke, då jag driver en byrå, specialiserad på högkonkurrensvertikaler i Google. Sök är den mest komplexa formen av marknadsföring som finns idag. Här på disruptive försöker jag även spegla sök ur lite speciella perspektiv, exempelvis, diskussion om ekosystemet sök eller hacking. Även sökmotorbranschen i skandinavien är utsatt för granskning och diskussion.

Google+