E-handel - Kunskap om lyckad ehandel

Ehandel är ett snabbt växande segment och internetmarknadsföring för ehandlare är ett kapitel för sig. Här finner du mina kunskaper, insikter och tankar om hur ehandlare hittar sina kunder och bygger sitt varumärke. Det kan vara SEO, Adwords, branding, affiliate osv. Ofta är det konkreta råd och tips om hur man gör som du omgående kan implementera i din egna verksamhet på nätet! Här finner du +15 artiklar i ämnet ehandel. internetmarknadsföring och Marknadsföring!

Skapa ett Kassaflöde till din Ehandel i Fyra Steg

Min bloggkompis Tore hälsade på mig för ett tag sedan och då passade vi på att göra videos där Tore delar med sig av sin kunskap kring ehandel och hur du kommer igång fort Kolla i Google Keyword Tool Hitta en leverantör av produkten som Google Keyword Tool visat dig Skaffa ett system för ehandel […]

Stefans Svenssons 7 råd till Ehandlare för hur du jobbar med SEO!

Stefan Svensson Jobbat på TestFreaks i 5 år och tagit TestFreaks från 0-6 miljoner besökare i månaden. Idag driver Stefan SearchMe, som sysslar med onlinestrategier för ehandel.  Du hittar Stefan på Google+ här. Denna artikeln är en fortsättning på de SEO-råd till ehandlare som disruptive publicerade för ca tre månader sedan. CR: Hur skulle du […]

Fem Insikter för Ehandlare som vill Tjäna Pengar på Facebook!

Facebook är idag världens största Torg. Som på alla torg världen över är det många människor där, kanske 750 miljoner männislor. På detta digitala torg, precis som i verkligheten, debatteras det, det skvallras, flörtas, viktig information delas mellan förtroliga vänner. Politik debatteras med hög röst av meningsmotståndare. Det finns tom ficktjuvar(hackers) som försöker ta något värdefullt ifrån […]

Fyra Sökmotorexperters Bästa SEO-råd till Svenska Ehandlare

Bland sökmotormarknadsförare finns det mycket kunskap om hur man gör för att få kommersiell trafik från Google till som ebutik. När man surfar runt bland ehandlare inser man också att gapet mellan de som driver ehandel och de som jobbar med internetmarknadsföring är rätt stort. För några veckor sedan gjorde Judith och jag en video […]

Fem Praktiska SEO Tips som Lyfter din Ehandel i Google (Video)

SEO tycker jag är ehandlarens näst viktigaste kanal till marknaden. Oftast är det något som man outsourcas till en seo konsult men givet hur viktig det tycker jag att vissa aspekter av SEO;n skall göras inhouse. I denna videon får du fem SEO tips som kommer få din eshop att flyga i Google Fem SEO […]

Sökmotormarknadsföring för e-handlare! Uppföljning!

SEO för e-handlare var en artikel som fick ett stort engagemang under nästan två veckors tid här på Disruptive. Om ni går tillbaka till posten så läs den men lägg också lite tid att gå igenom kommentarerna. Många duktiga och engagerade E-handels och sökmotorduktiga människor har intresserat sig för denna blogposten som jag och Magnus […]

SEO för e-handlaren!

Magnus Bråth är sökmotormarknadsförare på Pineberry där han förutom att jobba med Pineberrys kunder även driver Sökmotorkonsult.se . På sökmotorkonsult.se kan du som företagare maila och få svar på frågor relaterade till sökmotor. En sorts frågor och svar för SEO. Magnus och jag har haft en dialog via mail länge kring olika ämnen och jag […]

En blog blir butik och blog!

Dan Nilsson gör om sin blogg, roligaprylar.se till en ehandel. Roligaprylar.se som hans sajt heter är ett lysande exempel på hur du som individ själv kan bygga räckvidd till din affär på nätet. Läs mer om dans ehandelsentreprenörskap här.

Det glöder på nätet!

Idag kom det ytterligare en internetrelaterad affär, IDG . Dibs köper ett norst företag i betalbranschen, Cardia. Priset är 23 miljoner kontant. Det är anmärkningsvärt. Min erfarennhet säger mig att vanligen görs denna typen av förvärv med aktier. Anledningen till att man köper bolaget är att Dibs vill ha ett skandinaviskt erbjudande till sina kunder. […]

MTG jobbar på med sina digitala medier

Under fredagen blev det officiellt att MTG köper klädsajten Nelly.se ,till priset 15 miljoner SEK, enligt IDG . Detta skruvar upp temperaturen i klädsegmentet på nätet. Marginalerna för kläder är fortfarande mycket höga och eftersom MTG äger distribution i form av sina medier och en logistik/marknadsorganisation i form av CDon/TV-shop är det inte svårt att […]