Sidkarta | Disruptive RSS | Kommentarer RSS

7 råd till Bloglovin och andra Startups som ska växa!

Mina(Peter Sandberg) personliga råd till om hur Mattias Svensson skall klara av att skala sin affär, på Bloglovin. Mina erfarenheter bygger på min resa med Funplanet.com, för 10 år sedan. En verksamhet som växta från grundare till 50 man, i flera länder på några få år. Läs mina 7 råd till startups som vill växa och skala upp sin affär.

Känslor – vår starkaste muskel!

“Your beliefs become your thoughts, Your thoughts become your words, Your words become your actions, Your actions become your habits, Your habits become your values, Your values become your destiny.” Orden är Gandhis och de berättar för oss hur viktiga känslor är för vår övertygelse. Känslor gör oss  motståndskraftigare mot motgångar, friktion och negativa upplevelser. Skall du starta ett företag,genomföra stor förändring hos dig själv eller omvärlden kommer du behöva mycket motståndskraft. Läs mer om känslor och varför de är så viktiga vid Entreprenörskap

Det naturliga nästa steget – vi vill mer

Fröken Fräken

Jag har väntat länge på att få berätta det här för er läsare på Disruptive. Under hela sommaren har vi arbetat med vårt nästa stora steg och nu har vi precis lyft foten från marken. Idag ska jag berätta var framtiden ligger för Brath. Om du hållit lite koll på våra siffror så har det […]

Blir du orolig när allt verkar fungera?

Vi har precis avslutat vårt första riktiga verksamhetsår och allt ser helt otroligt bra ut, konstigt nog gör det mig nervös. Här är nästa artikel i serien om Brath AB där jag försöker visa upp oss så transparent som möjligt. Just nu är vi en raket. Jag försöker med jämna mellanrum ge en uppdatering här […]

En liten mening som gör ditt företag hälsosamt

Visst känns det oglamoröst att pruta? Visst är det tvärt om mot hur man tänkte sig att det var att handla som företag? Många har bilden av att företag kan betala för sig, till skillnad från privatpersoner och visst kan det vara så men som företagare måste du pressa priset. I en värld av it-startups […]

Vem är din mest värdefulla kund?

En fråga vi alla ställer oss: “Vem är den mest lönsamma kunden” Vet du det kan du börja leta efter fler sådana. Antagligen söker du denna info i redovisningsystemet men jag kan göra det enkelt för dig och berätta det istället. Din lönsamaste kund är dig själv. Läs här varför det är så!

Status Quo klarar sig utan dig

Status quo är redan färdigbyggt. Du har allt att vinna som entreprenör att vara annorlunda. Om du är som alla andra säkerställer det inte att du får alla andras resultat. Den platsen är redan tagen. I en värld av högt brus, är annorlunda något som säkerställer uppmärksamhet och framgång.

9 Enkla Steg för mer Tillväxt i Sverige

Istället för att politiker visar “handlingskraft” och ger en massa bidrag och pengar till “tillväxtmyndigheterna” så finns det väl beprövade tillväxtkoncept som inte alls behöver politiska initiativ för att funka. Problemet med detta är att de ej ger pengar till “tillväxtmyndigheterna” och därmed får varken tjänstemännen där mat för dagen och politiker får ej heller visa sig “handlingskraftiga”. Därför blir alltid tillväxtpolitiken att ta pengar från fungerande företag och ge till tjänstemän och företag utan trackrecord. Här finner du ett mycket enklare och mer funktionsdugligt recept för tillväxt.

Om nu staten kan Fixa Tillväxt, varför inte bara Satsa Mer?

Staten kan inte skapa tillväxt, den kan bara fördela resurser! Häromveckan skickade tillväxt ut en pressrelease om att de satsar ytterligare 40 MSEK på tillväxtbefrämjande återgärder i Södra Sverige. Om det nu funkar, varför satsa bara så lite? Då kan man lika gärna ösa på. Det viktiga för staten är inte att det funkar utan att de framstår som handlingskraftiga. Här skriver jag om kostnaden för tillväxtpolitik, som är mindre tillväxt.

Värdet av att Blogga för Entreprenörer!

Värdet av bloggande

Rent ekonomiskt är det svårt för många entreprenörer att motivera den tid man måste lägga på att blogga regelbundet. Med en välskriven och välbesökt blogg skapar man dock något som är otroligt viktigt för alla som vill starta och driva företag idag: förtroendekapital. I det här inlägget får du läsa om hur du kan skala din förtroendeprocess och överföra den till konkret försäljning med en rimlig tidsinsats.

Google+