10% av vad det borde vara

Det är inte ovanligt att få 10 ggr pengarna när man investerar i sökmotoroptimering. Du har kostnader på 20 tusen i månaden och får tillbaka 200 tusen. Det kanske inte sker första året men det är som sagt inte alls ovanligt att det händer år tre. Det är förstås ett mycket bra argument för att […]

Learning Friday:Fem tips inför ditt företagsbloggande!

Den sociala webben händer, varje dag blir denna flodvåg starkare och starkare. Detta har ju såklart inte gått företag förbi och många företag börjar nu få upp ögonen för denna händelse. De flesta företagen är nog inne i lyssnarfasen. Man lägger bara örat mot den sociala webben för att se vad människor säger om företaget […]

Christian goes bloggy!

Jag har lagt upp ett Bloggy konto. Hitintills har jag inte brytt mig så mkt om mikrobloggande. Mycket handlar det om tid. Jag hinner inte riktigt engagera mig i alla dialoger men jag behöver nog titta lite på det ur marknadsföringsyfte och nya saker utforskas ju bäst genom misslyckande och det är ju svårt att […]

Tecken på att du har en framgångsrik företagsblogg!

Hur vet du att du lyckas med din företagsblogg? Ett säkert sätt är om du dyker upp på Knuff. Är det dessutom ett produkterbjudande som finns på Knuff kan du nog ta ledigt den dagen och känna dig väldigt nöjd med dig själv. I vanliga fall är det nämligen bara politik på Knuff. Jag driver […]

Corporate blogging av Problogger

Problogger är en blogg som handlar om hur man bloggar och jag fick av Jonas ett artikeltips därifrån. Själv är jag en copybloggerläsare så det är tur man har lite hjälp med omvärldsbevakningen. Tack Jonas 😉 Deras artikel om företagsbloggande är intressant. Den är anpassad för Fortune 500 företag. Nu tillhör ju inte våra läsare […]

En annorlunda företagsblogg!

Idag fick jag ett tips av Johan Söderberg gällande ett annorlunda koncept för företagsbloggande. Tidningen chef intervjuar Urban Widén gällande hans blogg. Urban Widén är VD på Schering-Plough och när Schering-Plough skulle slås samman med valde Urban att använda en blog för att se till att kommunikationen flöt bättre med det sammanslagna företags anställda. Urban […]

Bloggförmedlingen!

Jag fick ett tips av Johan Rhodin om en tysk websida, Bloggerjobs. Det är i princip en förmedling mellan de som vill blogga professionellt och de som behöver professionella bloggare inom vissa segment. En ganska cool affärside tycker jag. Den uppfyller i KISS-principen. Det säger en hel del om blogandet i Tyskland. Marknaden måste vara […]

Loopias företagsblogg!

Innan sommaren frågade jag er kära läsare efter tips på företagsbloggar. Karl Roos tipsade om flera stycken. Bla Loopia. Så jag hade en dialog med Loopia 😉 Jag skickade några frågor till Fredrik Berglund som är marknadsansvarig på på Loopia. Fredrik sköter också Loopias blogg som lanserades i början av detta året. Men nu skall […]

Nyttan av en företagsblog!

Mattias på Bloggkoll delar med sig av en liten historia där de hade konkret nytta av sin företagsblogg. Det jag tycker är fantastiskt med just denna historien är hur man lyckades vända en i vanliga fall rätt traumatisk upplevelse, teknikstrul, till en händelse där ens “tribe” faktikst kör ett extra varv för att promota en […]

Mrgreen, ett föredöme inom företagsbloggande!

Efter hand som jag gräver mig längre och längre ned i företagsbloggträsket hittar jag fler och fler guldkorn. Senaste är Mikael Pawlos MrGreen. Mikael har verkligen tagit till sig bloggande som kommunikativt verktyg. Här ser ni exempel på varför Mikael tycker att bloggande är så viktigt för hans företag och deras anställda. Tar man dessutom […]