Lär dig Smart Marknadsföring

Marknadsföring för nystartade företag med ont om kontanter är en konst. Här får du lära dig tips, tricks och personliga berättelser för hur man gör för att nå sina kunder på ett extremt kostnadseffektivt sätt. Du kan också finna den bästa informationen på det Svenska Internet om hur man använder Internet i sin marknadsföring. +30 Artiklar i ämnet effektiv marknadsföring för små och nystartade företag!

Jag hade fel om Facebook

Som du kanske vet arbetar vi på Brath ganska mycket med sociala medier. Det kan verka konstigt eftersom det är något vi själva säger är en typ av marknadsföring som man bör kika på först när man bemästrat de stora tre. Jag har personligen skrivit att sociala medier genererar ungefär 0% av dina nya kunder. […]

Marknadsföring är bara ett annat ord för Försäljning

Marknadsföringens syfte är inget annat än sälj. En grundbult som ofta inte alls finns hos de som jobbar med marknadsföring. Man vill istället “bygga brand”. Men brandet har inget syfte om det inte leder till mer sälj.

Den Tråkiga Sanningen om Contentmarketing

Content marketing är en hype som just nu pågår i USA och som ni ser av nedanstående graf är det en explosion av intresse. Istället för annonser använder man alltså innehåll, för att kommunicera med kunder/användare. På ett sätt är content marketing inget nytt. Content marketing fanns innan internet, tex kundtidningar. Att det just nu startas […]

Branding, ett måste i en värld av brus & förtroendebrist

Varje dag sänds det 400 miljoner Tweets Varje sekund laddas det upp 48 timmar video på Youtube Varje sekund skapas det 600 websidor Jag kan fortsätta rabbla data men det är poänglöst. Min poäng har gått fram. I vår tid är bruset högre än någonsin och pengar kan inte äga alla kanaler till kunden längre. […]

Värdet av att Blogga för Entreprenörer!

Rent ekonomiskt kan bloggande framstå som en mindre bra affär. Inte för att det kostar så mycket pengar utan för att det kostar tid. Den ekonomiska nyttan kan också vara svår att mäta. Det är inte alltid du kan koka ned en komplex säljprocess till ett formulär. Men för nya företagare och entreprenör så tror […]

StartupRåd från Seth Godin

Idag har jag tur! Av en slump, redan innan jag gått upp, såg jag en ganska ny video av Seth Godin. För er som inte vet det är Seth Godin en av individer som jag inspireras av. Anledningen till det är att han delar med sig av kunskap man inte finner i böcker eller på […]

Så här fixade jag 100K besökare i månaden till min nya sajt

I slutet av Augusti satt jag och en god vän hemma i min soffa i vardagsrummet. Anledningen till besöket kommer jag inte ihåg men som så ofta när mina vänner kommer på besök så satt vi och pratade om Internet och bollade litet idéer fram och tillbaka. Jag hade tidigare reflekterat över att jag gillade […]

Sanningen bakom Företagens Uppfattning om Sociala Medier

En sak som i princip är en naturlag det är att marknadsförare kommer tokmanipulera alla system för kommunikation som uppfinns därute och totalt korrumpera dem. Idag råkade jag se ett lysande exempel på detta. Ford postar bilder med söta, fluffiga och kärleksugna hundvalpar. Varför postar Ford bilder på små söta hundvalpar? Söta djur är likemagneter […]

Den viktigaste bilden på Internet!

Vi har alla en agenda på internet. För ehandlare är den tydlig, man vill sälja. För disruptive är den mer otydlig men vi vill gärna ha reaktioner och delningar. Sedan finns det några miljoner agendor till, däremellan. Oavsett vilken agenda vi har och oavsett vilken önskan om handling vi vill att våra besökare och relationer […]

Mitt Internet är Berättelser och Prat, inte Skrik…

Varje dag möts jag av skrik från företag! Företag är så skickliga på att skrika att det tom har utvecklats olika skrik. Det kan vara en VD för en elektronikdistributör som ylar i tv-rutan i månader. Posten har ett speciellt häfte de spammar många svenska hushåll med varje vecka(aldrig någonsin har ett företag frågat mig […]