Vissa saker ändrar sig inte!

Denna video hittade jag på Aron Walls sida SEOBook.com. Men detta inlägg är inte om SEO utan reklam. Min spontana tanke var när jag såg denna “Men så här ser ju TV-reklam ut idag också”. Till saken hör att denna reklmfilm är typ 60 år gammal.

Hade de så bra koll på hur man skulle göra reklamfilm då eller är det bara den branschen som inte utvecklats? Vad händer när dessa snubbar skall börja göra internetreklam?

About

Christian Rudolf, mitt Entreprenörskap är sökbyrån Topdog.nu, där jag hjälper stora Svenska företag med deras SEO. Även privat är jag en nätnörd men är även förtjust i matlagning, fika, mopsar & friluftsliv.
Du hittar mig på Twitter här

Comments

  1. Intressant frågeställning. När man ser filmen inser man varför Heinz varit så dominerande. När hon kastar hatten som kapar halsen på statyn gick associationerna direkt till James Bond-filmen som måste kommit ett antal decennier efteråt.

    Men vad gäller Internetreklamen så tycker jag att det inte hänt speciellt mycket sen introduktionen av den i mitten på 90-talet. Det enda intressanta som skett inom marknadsföringen inom det som inte traditionellt räknas som reklam är just SEO.

  2. Haha, jag missar kanske din poäng helt, men min flickvän är tokig i pickles… jag måste nog visa den för henne

Speak Your Mind

*