Sidkarta | Disruptive RSS | Kommentarer RSS

10 anledningar att gå på årets Internet Discovery Day!

Skärmavbild 2013-11-04 kl. 10.52.57Dags igen för höstens största event för svenska startups och entreprenörer, nämligen Internet Discovery Day! Detta är det fjärde året för IDD och i år väntas ett rekorddeltagande. Syftet med IDD är att ge startups en möjlighet att gratis visa upp sig för potentiella investerare, kunder och samarbetspartners. Den utställningsyta man får till förfogande är exakt likadan för alla deltagare och består av endast en repa byggpapp som man får skriva och rita på för hand och sätta upp på väggen. Befriande enkelt, ruffigt och low tech och samtidigt totalt egalitärt. Över 100 bolag är redan anmälda och det totala besökarantalet väntas överstiga 1000 personer. Många startups som ställt ut tidigare år har vuxit sig större, blivit mer kända och fått hjälp med kapital och investeringar. För att göra det enklare för startups att träffa nya investerare och samarbetspartners finns ett antal s.k ambassadörer eller supernätverkare på plats varav undertecknad är en.

Här är några av fördelarna att ställa ut på årets IDD:

  1. Vinnaren av “Best in Show” får ett cashpris på minst 25.000 kr .
  2. STING delar ut en plats i sitt exklusiva FastForward-program. 20 veckor gratis plats och coaching på SUP46. Enormt! (läs mer på: www.stockholminnovation.com/FFW)
  3. Advokatfirman Wistrand skänker bort en advokat (definierat som ett gäng fria advokattimmar) plus kommer att hålla speedconsulting (tänk en biktstol med en advokat i).
  4. FundedByMe bidrar med en gratis kapitalresning. Kan bli precis hur värdefullt som helst!
  5. Business Sweden kommer med en biljett till LeWeb (går väl på en ca 10.000 – och ni ska ju ändå dit…)
  6. Loopia delar ut fina troféer
  7. SUP46 delar ut ett medlemskap
  8. Drinkbiljetter delas ut till det efterföljande minglet av .SE (och om ni någonsin har köpt något själva på Waterfront så inser ni hur värdefullt det är)
  9. Goodiebags kommer säkert ingå också.
  10. Ni får chansen att träffa mig, investerare och massa andra bra människor!

När: 26 Nov 2013 från kl 14 och framåt.

Var: Stockholm Waterfront

Anmäl dig här, IDD är gratis! (Länken går via Internetdagarnas anmälningsformulär)

About

Peter Sandberg är en serieentreprenör som bland annat grundade Funplanet som var en av Sveriges ledande webbsajter under slutet av 90-talet. Peters senaste projekt är Megalessons.com

Disruptive.nu - Av Entreprenörer, för entreprenörer

Sommaren 2007 satt vi på Peters varma balkong och tyckte vi skulle göra något. Resultat är det du ser här, Disruptive.nu en blogg om Entreprenörskap och Internet. Vi tyckte att samtalet om Entreprenörskap & Företagande var något vi inte kände igen oss i. Det är inte så konstigt då samtalet om entreprenörskap inte domineras av entreprenörer & Företagare, utan av institutioner eller personer vars finansiering kommer från det offentliga. Vi ville bli en något annorlunda röst och berätta om vår verkligheten och de historier om entreprenörskap vi upplevt eller fått berättade för oss.

Hos Disruptive kommer du väldigt sällan finna artiklar om hur man sparar pengar på skatten eller den optimala juridiska strukturen på ditt företag Här finner du istället personliga berättelser om entreprenörskap som är underhållande, personliga och lärorika. Både våra egna entreprenörsberättelser men även andras i video och intervjuformat.

Internet och Sociala Medier-Vår tids revolution

Alla vi fyra som skriver här, är engagerade i Internet. Det är vår arena och ett språk vi pratar nästan flytande. Internet är också vår tids revolution, en historisk händelse för mänskligheten som vi inte fullo kommer förstå förrän vi sitter på hemmet och byter historier. Vårt entreprenörskap är också nära kopplat till denna förändring av vårt samhälle och ekonomi.Vi som skriver här har tillsammans drivit företag inom de flesta aspekter av internet, alltifrån mobilapputveckling till sökmotorprojekt. Hos disruptive finner du guider och steg för steg artiklar kring olika problem på internet men också djupare filosofiska artiklar om vad internet är, konsekvenser och hur vi nog måste förhålla oss till Internet.

Sökmotoroptimering & Sökmarknadsföring

Det är svårt att skriva om internet utan att prata om sök och Google, det är dessutom mitt, Christians, yrke, då jag driver en byrå, specialiserad på högkonkurrensvertikaler i Google. Sök är den mest komplexa formen av marknadsföring som finns idag. Här på disruptive försöker jag även spegla sök ur lite speciella perspektiv, exempelvis, diskussion om ekosystemet sök eller hacking. Även sökmotorbranschen i skandinavien är utsatt för granskning och diskussion.

Google+