Sidkarta | Disruptive RSS | Kommentarer RSS

Vet Du Varför Varumärkessökningar i Google är så Viktiga?

Nordea

Ni har säkert märkt att jag tjatar en hel del om Varumärken och Google här på Disruptive när jag diskuterar kommunikation online. Jag tror nämligen att det är så att många inte bryr sig tillräckligt om sitt varumärke online. Det är ett grovt feltänk. Varumärken är viktiga på nätet, jag vill tom påstå att de […]

Jakten på Talanger i Den nya Ekonomin tar sig Annorlunda Former

talangjakt

Har man svårt att hitta specifik  kompetens och dessutom vill positionera sig som intressant, ledande och kreativ i sin bransch så är detta väldigt bra marknadsföring, mot potentiella talanger att anställa. Dessutom till väldigt lågt pris. Vet ni fler kreativa kampanjer för att hitta smartskallar? Berätta för dina Vänner om EntreprenörskapTweetCreated by disruptive.nu

Spam Kommer i Många Former

SANYO DIGITAL CAMERA

Berätta för dina Vänner om EntreprenörskapTweetCreated by disruptive.nu

Ett lysande exempel på Hat som Marknadsstrategi

hat-marknadsstrategi

För några dagar sedan skrev jag om hat och kärlek som Marknadsstrategier på Internet och vilka effekter detta kan få. Idag lanserar Nationaldemokraternas tidning “årets fosterlandsvän” . Man gör detta som motkampanj till Aftonbladets “Åres Svenska Hjälte” som de tycker “den som gömmer illegala invandrare blir ”årets svenska hjälte” anser vi vara en skam” Jag […]

Nätkärlek är en bättre Marknadstrategi än Näthat!

sverigedemokraterna

För inte så länge sedan diskuterades näthat flitigt. En del har själva bäddat för att inte bli omtyckta genom att kontinuerligt dryga sig och sedan bli förvånade när folk använder samma attityd tillbaka. Andra väcker häftiga reaktioner bara för att de improviserar en låt i en reklamvideo. Hat är en stark känsla som finns i […]

Vad gillar Google Egentligen?

För ca ett år sedan käftsmällade Google ca 25000 affiliates som jobbade med PPC-marknadsföring. Anledningen till detta var att man helt enkelt inte adderade tillräckligt stort värde för användaren(sökaren). Detta var sett med internet marknadsföringsögon ingen liten händelse. Google ritade återigen om kartan. Denna video handlar om denna”Google slap” men jag tror denna händelse intresserar […]

Åtta Expertåsikter om Bloggen som SEO-Verktyg!

magnus-brath

För mig är bloggen en fundamental part av alla SEO-aktiviter. Det är min åsikt och eftersom det inte finns någon officiell SEO-högskola utan bara ett gäng självlärda internetnerdar är det ju en intressant frågeställning vad andra Sökmotormarknadsförare tycker. Så jag frågade 10 svenska SEO-experter vad deras åsikt är om bloggen som SEO-verktyg! Tillsammans tro jag […]

5% börsnoterade företag har problem med sina varumärken i Google!

tradedoubler

Min tes är att företag håller på att tappa kontrollen över hur de uppfattas av sina kunder och intressenter i det digitala universumet.  Jag ville undersöka detta närmare så jag satte mig och gjorde varumärkesökningar på alla svenska börsnoterade företag under några nätter. Jag fann att ca 5% hade problem med sitt varumärke i Google. […]

Viralitet-Het eller get!

viral loop

I julas hade min bloggvän Martin Sandberg den stora vänligheten att ge mig en julklapp i form av en bok “The Viral Loop” Boken är skriven av Adam Peneneberg. Som namnet antyder handlar den om viralitet. Ett begrepp jag är hälsosamt skeptiskt till. I boken finner man ett antal historier om startups som haft en […]

Framgångsrik försäljning – För nystartade företag!

Per Lange driver Langesales, ett konsultbolag som hjälper företag med försäljning och säljledning. Per har haft den stora vänligheten att gästblogga om försäljning för nystartade företag, Per Lange Style. Denna blogposten är speciellt viktig för dig som har nya tankar och produkter på en marknad. Jag fick frågan om jag ville skriva ett inlägg om […]

Google+