Sidkarta | Disruptive RSS | Kommentarer RSS

Social media

Sociala Medier är vår tids revolution och en av de större händelserna i mänsklighetens historia! För de flesta blir mötet med sociala medier en krock. Det gäller speciellt i vårt yrkesliv när företag försöker få framgång i sociala medier. För att underlätta för alla har jag skrivit mer änr +30 artiklar i ämnet Sociala Medier och bloggande. Det är guider, insikter, filosofiska funderingar i ämnet social media skrivna av mig, Christian som arbetar hands on med internet och sociala medier dagligen.

Jag hade fel om Facebook

Magnus Bråth - Brath logo

Som du kanske vet arbetar vi på Brath ganska mycket med sociala medier. Det kan verka konstigt eftersom det är något vi själva säger är en typ av marknadsföring som man bör kika på först när man bemästrat de stora tre. Jag har personligen skrivit att sociala medier genererar ungefär 0% av dina nya kunder. […]

Hur tjänar Buzzfeed pengar?

Buzzfeed är en av de nya heta mediabolagen i USA vars trafik primärt kommer via sociala medier. Deras affärsmodell diskuteras ofta då den inte bygger på samma typ av annonsering som andra mediasajter. Det man gör är att närmare koppla innehållet till företaget och innehåll som användarna vill dela. Här finner du en video där Buzzfeeds Chief revenue officer diskuterar hur Buzzfeed tjänar pengar.

Att alltid vara intressant

Bok

Out of sight, out of mind. Du har hört det förut och du kommer höra det igen men det är värt att reflektera lite över. Idag skulle jag vilja dela upp internet i två typer av media, det blixtsnabba och det långsamma. Christians lysande post om content marketing belyser ett problem med den typen av […]

Den Tråkiga Sanningen om Contentmarketing

Content marketing är just nu en hype som pågår! Som marknadsförare skall man dock vara skeptisk. Inte för att det är nödvändigtvis dåligt utan för att de flesta som håller på med det gör det för att det “inspirerar” och inte “säljer”. Anledningent ill det är att det generellt inte säljer så bra och i de fallen det gör det, kan utövarna inte mäta resultatet. Förstå mer om contentmarketing här och nu.

Värdet av att Blogga för Entreprenörer!

Värdet av bloggande

Rent ekonomiskt är det svårt för många entreprenörer att motivera den tid man måste lägga på att blogga regelbundet. Med en välskriven och välbesökt blogg skapar man dock något som är otroligt viktigt för alla som vill starta och driva företag idag: förtroendekapital. I det här inlägget får du läsa om hur du kan skala din förtroendeprocess och överföra den till konkret försäljning med en rimlig tidsinsats.

3142 anledningar att använda ordet “SEX” i rubriken på din Blogg!

Inom sociala medier är det mångas våta dröm om att bli viral. Många är kallade, få är utvalda. Här min historia från mitt senaste virala äventyr och varför ytligt och tramsigt innehåll, kan vara en guldgruva för ditt företag, om du når din målgrupp. Inför sista SEO snack ville jag göra något speciellt, något som […]

Sanningen bakom Företagens Uppfattning om Sociala Medier

En sak som i princip är en naturlag det är att marknadsförare kommer tokmanipulera alla system för kommunikation som uppfinns därute och totalt korrumpera dem. Idag råkade jag se ett lysande exempel på detta. Ford postar bilder med söta, fluffiga och kärleksugna hundvalpar. Varför postar Ford bilder på små söta hundvalpar? Söta djur är likemagneter […]

Skit i Sociala Medier, satsa på Google

Tillhör du de Entreprenörer som funderar på att starta ett företag som har med sociala medier att göra? Jag tycker det är trevligt att du funderar på att starta bolag men jag skulle önska att du tänker på inriktningen en gång till, för jag tycker du skall satsa din tid och resurser på Google , […]

Såhär får du 100 nya Följare på Google Plus

Ingen kan ha missat att Google lägger ned stora resurser på att få sitt nätverk Google+ att flyga. Antagligen har du inte gjort det då det verkar gå lite sådär. Men om du fick 100 följare på Google+ tror jag du genast skulle tycka att det vore roligare(Googel också). Det finns också en specifik fördel […]

Sök är fortfarande en Marknadsmöjlighet som är i sin Linda…

Erik  beskriver utvecklingen på internet de senaste 15 åren utifrån en användares perspektiv,i tre faser, där varje fas är ett verb.  Den första fasen handlar surfande. Man går från plats till plats på internet, med hjälp av länkar man hittar,s ökandes efter innehåll. Nästa fas handlar om Sök(Att googla) där Google lyckas på ett finurligt […]

Google+