Sidkarta | Disruptive RSS | Kommentarer RSS

Är UPS rädda för Dan?

Igår publicerad Dan ett brev från UPS advokater där UPS ber Dan ta ned sin negativa bloggpost om UPS. Nu när jag kopplar upp mig efter en eftermiddag av möten verkar det som UPS har kommunicerat med Dagens Media.

Min undran är, varför kommunicerar ni inte bara direkt med Dan. Är UPS rädd för Dan? Varför ringer inte bara Lotta Söderström, kommunikationsansvarige på UPS DAN och styr upp situationen. Om jag inte är överrens med någon, inte fan går jag och debatterar detta via Dagens Media. Det verkar som om UPS har alla fåren hemma i hagen!

Det verkar jobbigt att vara kund och få problem med UPS. Deras problemlösningsförmåga verkar rätt risig! Att detta avhandlas i DagensMedia bekräftar bara att de förtjänar Disruptives kalkonpris i kommunikation

About

Christian Rudolf, mitt Entreprenörskap är sökbyrån Topdog.nu, där jag hjälper stora Svenska företag med deras SEO. Även privat är jag en nätnörd men är även förtjust i matlagning, fika, mopsar & friluftsliv.
Du hittar mig på Twitter här

Comments

  1. Jimmy says:

    Ja, deras kommunikationsförmåga är verkligen löjeväckande. Att dem inte förstår hur mycket negativ pubicitet detta ger dem är märkligt.

  2. votum says:

    Ja se herrejäklar! Vilken snygg kontring… Lottas uttalande i Dagens Media gjorde verkligen saken mycket bättre. Eller vänta nu. Jag menar tvärtom!

  3. Mikael Zackrisson says:

    Är det här på riktigt, eller? Känns som ett skolexempel i hur man INTE hanterar klagande kunder. Var är pr-byrån? Kan inte någon sälja på UPS en kurs i internet och sociala medier?

  4. Pelle says:

    Citat från artikeln: “Vi vill självklart inte bli förknippade med något som kan skada vårt varumärke” – inte så smart att hantera ärendet så som de gör nu då…

Trackbacks

  1. […] tagit upp denna kamp: Joinsimon – UPS vs Dan : Stoppa huvudet i sanden är ingen vinnande strategi Disruptive – Är UPS rädda för DAN? Dan – UPS ljuger på Dagens Media Jonny Elofsson – Nu är måttet rågat UPS Born to Hula – Dan the […]

  2. Kreafonbloggen » Blog Archive » Att bemöta sin kund says:

    […] Läs mer: Kundens syn på det hela En reflektion av följetongen […]

Disruptive.nu - Av Entreprenörer, för entreprenörer

Sommaren 2007 satt vi på Peters varma balkong och tyckte vi skulle göra något. Resultat är det du ser här, Disruptive.nu en blogg om Entreprenörskap och Internet. Vi tyckte att samtalet om Entreprenörskap & Företagande var något vi inte kände igen oss i. Det är inte så konstigt då samtalet om entreprenörskap inte domineras av entreprenörer & Företagare, utan av institutioner eller personer vars finansiering kommer från det offentliga. Vi ville bli en något annorlunda röst och berätta om vår verkligheten och de historier om entreprenörskap vi upplevt eller fått berättade för oss.

Hos Disruptive kommer du väldigt sällan finna artiklar om hur man sparar pengar på skatten eller den optimala juridiska strukturen på ditt företag Här finner du istället personliga berättelser om entreprenörskap som är underhållande, personliga och lärorika. Både våra egna entreprenörsberättelser men även andras i video och intervjuformat.

Internet och Sociala Medier-Vår tids revolution

Alla vi fyra som skriver här, är engagerade i Internet. Det är vår arena och ett språk vi pratar nästan flytande. Internet är också vår tids revolution, en historisk händelse för mänskligheten som vi inte fullo kommer förstå förrän vi sitter på hemmet och byter historier. Vårt entreprenörskap är också nära kopplat till denna förändring av vårt samhälle och ekonomi.Vi som skriver här har tillsammans drivit företag inom de flesta aspekter av internet, alltifrån mobilapputveckling till sökmotorprojekt. Hos disruptive finner du guider och steg för steg artiklar kring olika problem på internet men också djupare filosofiska artiklar om vad internet är, konsekvenser och hur vi nog måste förhålla oss till Internet.

Sökmotoroptimering & Sökmarknadsföring

Det är svårt att skriva om internet utan att prata om sök och Google, det är dessutom mitt, Christians, yrke, då jag driver en byrå, specialiserad på högkonkurrensvertikaler i Google. Sök är den mest komplexa formen av marknadsföring som finns idag. Här på disruptive försöker jag även spegla sök ur lite speciella perspektiv, exempelvis, diskussion om ekosystemet sök eller hacking. Även sökmotorbranschen i skandinavien är utsatt för granskning och diskussion.

Google+