Sidkarta | Disruptive RSS | Kommentarer RSS

Till Sievert Öholm!

Idag har tydligen Sievert Öholm börjat blogga och anledningen till att det uppmärksammas är att Sivert är en känd bloggskeptiker. Sivert säger bla såhär:

”Bloggosfären”. Lyssna på ordet. Förfäras lite grann över accepterandet av en sfär som tror att den är något alldeles för sig själv utanför den vanliga världen. Den verkliga världen främsta behov är inte anonyma eller ens namngivna snackare. För mig är verkligheten, verkliga människor som vill utföra verkliga handlingar.

Jag skall inte argumentera med ord utan använda en video som pedagogiskt verktyg. Enjoy

Bloggosfären, det är vi det! Tack John för påminnelsen, jag hade faktiskt glömt den.

About

Christian Rudolf, mitt Entreprenörskap är sökbyrån Topdog.nu, där jag hjälper stora Svenska företag med deras SEO. Även privat är jag en nätnörd men är även förtjust i matlagning, fika, mopsar & friluftsliv.
Du hittar mig på Twitter här

Comments

  1. Jag visste att du skulle gilla den. 🙂

    Som kommentar till Siwert kan jag väl säga – bloggosfären hade inte behövt namnges om det inte vore för just den typen av teknikskepticism som bland annat Siwert gett uttryck för. Lite cirkelargument kanske, men faktum är att gammalmedia ännu till fullo inte förstår hur citizen journalism och bloggosfären fungerar och hur enormt kraftfulla de är. Redan är kanske jag skall säga för jag tror att vi idag har en bråkdel av den framtida styrkan.

  2. ps.

    Fin tomteluva på loggan. 😉

  3. Rudolf says:

    Peter lattjade lite 😉

  4. Rudolf says:

    Du har helt rätt John. Bloggosfären har ju knappt döpt sig själv!

    Det står ju var och en fritt att läsa bloggar också. Till skillnad från tex SVT där du måste betala, vare sig du tittar eller inte.

  5. Jenny says:

    Hello world!

    Cool video. Ibland kan det hända att man glömmer hur det hela började.
    Nu minns jag :-).

Trackbacks

  1. Peter vill förbjuda Internet « Studiomannen says:

    […] ju så konstiga människor som käftar emot. På Internet sitter en massa egendomliga ungdomar och tror att de är något. Så vi måste förbjuda eländet. Dessutom kräver vi att kvällstidningar läggs ner också, […]

Disruptive.nu - Av Entreprenörer, för entreprenörer

Sommaren 2007 satt vi på Peters varma balkong och tyckte vi skulle göra något. Resultat är det du ser här, Disruptive.nu en blogg om Entreprenörskap och Internet. Vi tyckte att samtalet om Entreprenörskap & Företagande var något vi inte kände igen oss i. Det är inte så konstigt då samtalet om entreprenörskap inte domineras av entreprenörer & Företagare, utan av institutioner eller personer vars finansiering kommer från det offentliga. Vi ville bli en något annorlunda röst och berätta om vår verkligheten och de historier om entreprenörskap vi upplevt eller fått berättade för oss.

Hos Disruptive kommer du väldigt sällan finna artiklar om hur man sparar pengar på skatten eller den optimala juridiska strukturen på ditt företag Här finner du istället personliga berättelser om entreprenörskap som är underhållande, personliga och lärorika. Både våra egna entreprenörsberättelser men även andras i video och intervjuformat.

Internet och Sociala Medier-Vår tids revolution

Alla vi fyra som skriver här, är engagerade i Internet. Det är vår arena och ett språk vi pratar nästan flytande. Internet är också vår tids revolution, en historisk händelse för mänskligheten som vi inte fullo kommer förstå förrän vi sitter på hemmet och byter historier. Vårt entreprenörskap är också nära kopplat till denna förändring av vårt samhälle och ekonomi.Vi som skriver här har tillsammans drivit företag inom de flesta aspekter av internet, alltifrån mobilapputveckling till sökmotorprojekt. Hos disruptive finner du guider och steg för steg artiklar kring olika problem på internet men också djupare filosofiska artiklar om vad internet är, konsekvenser och hur vi nog måste förhålla oss till Internet.

Sökmotoroptimering & Sökmarknadsföring

Det är svårt att skriva om internet utan att prata om sök och Google, det är dessutom mitt, Christians, yrke, då jag driver en byrå, specialiserad på högkonkurrensvertikaler i Google. Sök är den mest komplexa formen av marknadsföring som finns idag. Här på disruptive försöker jag även spegla sök ur lite speciella perspektiv, exempelvis, diskussion om ekosystemet sök eller hacking. Även sökmotorbranschen i skandinavien är utsatt för granskning och diskussion.

Google+