Disruptive.nu - Av Entreprenörer, för entreprenörer
Sommaren 2007 satt vi på Peters varma balkong och tyckte vi skulle göra något. Resultat är det du ser här, Disruptive.nu en blogg om Entreprenörskap och Internet. Vi tyckte att samtalet om Entreprenörskap & Företagande var något vi inte kände igen oss i. Det är inte så konstigt då samtalet om entreprenörskap inte domineras av entreprenörer & Företagare, utan av institutioner eller personer vars finansiering kommer från det offentliga. Vi ville bli en något annorlunda röst och berätta om vår verkligheten och de historier om entreprenörskap vi upplevt eller fått berättade för oss.
Hos Disruptive kommer du väldigt sällan finna artiklar om hur man sparar pengar på skatten eller den optimala juridiska strukturen på ditt företag Här finner du istället personliga berättelser om entreprenörskap som är underhållande, personliga och lärorika. Både våra egna entreprenörsberättelser men även andras i video och intervjuformat.
Internet och Sociala Medier-Vår tids revolution
Alla vi fyra som skriver här, är engagerade i Internet. Det är vår arena och ett språk vi pratar nästan flytande. Internet är också vår tids revolution, en historisk händelse för mänskligheten som vi inte fullo kommer förstå förrän vi sitter på hemmet och byter historier. Vårt entreprenörskap är också nära kopplat till denna förändring av vårt samhälle och ekonomi.Vi som skriver här har tillsammans drivit företag inom de flesta aspekter av internet, alltifrån mobilapputveckling till sökmotorprojekt. Hos disruptive finner du guider och steg för steg artiklar kring olika problem på internet men också djupare filosofiska artiklar om vad internet är, konsekvenser och hur vi nog måste förhålla oss till Internet.
Sökmotoroptimering & Sökmarknadsföring
Det är svårt att skriva om internet utan att prata om sök och Google, det är dessutom mitt, Christians, yrke, då jag driver en byrå, specialiserad på högkonkurrensvertikaler i Google. Sök är den mest komplexa formen av marknadsföring som finns idag. Här på disruptive försöker jag även spegla sök ur lite speciella perspektiv, exempelvis, diskussion om ekosystemet sök eller hacking. Även sökmotorbranschen i skandinavien är utsatt för granskning och diskussion.
Hacker News ger lite mer 🙂
http://blog.opportunitycloud.com/2009/12/12/the-anatomy-of-being-hacker-newsed/
Oj det var ju ingenting 😮 Men den låg bara på techcrunch europe eller?
Var finns techcrunch artikeln?
Intressant att veta, men jag bara undrar vad ni använder för “statistiktjänst” för att mäta dessa resultat?
Är det Google analytics eller något bättre?
Jag har precis startat en webbsida och är ute efter en bra tjänst för att föra statistik.
Tack på förhand
Google Analytics!
Jag kan bekräfta att det ligger på de nivåerna, vi har som bekant varit med ett flertal gånger både på TC Europe & TC.com.
TC.com ger dock väldigt mycket mer, över en veckas tid kanske 2-3k besök om man har en bra artikel med tydliga länkar. Men oftast handlar det mer eller mindre om hundratals besökare.
Dock värdefull trafik, ringer mycket folk när man är omskriven. Och pga att det retweetas så mycket etc så blir det många “ringar på vattnet” av ett tc-omnämnande också, vilket ger minst lika mycket trafik som själva tc.com i sig självt…
Anton
Du sätter fingret på något i din kommentar. Jag tror inte heller det handlar om räckvidden utan om relevansen.
TC.com har en målgrupp som ni vill synas mot och vara positionerade emot. Då är inte det exakta antalet viktigt!
I disruptives fall är det ju också så att det finns mkt trust i den länken från Techcrunch!