Disruptive.nu - Av Entreprenörer, för entreprenörer
Sommaren 2007 satt vi på Peters varma balkong och tyckte vi skulle göra något. Resultat är det du ser här, Disruptive.nu en blogg om Entreprenörskap och Internet. Vi tyckte att samtalet om Entreprenörskap & Företagande var något vi inte kände igen oss i. Det är inte så konstigt då samtalet om entreprenörskap inte domineras av entreprenörer & Företagare, utan av institutioner eller personer vars finansiering kommer från det offentliga. Vi ville bli en något annorlunda röst och berätta om vår verkligheten och de historier om entreprenörskap vi upplevt eller fått berättade för oss.
Hos Disruptive kommer du väldigt sällan finna artiklar om hur man sparar pengar på skatten eller den optimala juridiska strukturen på ditt företag Här finner du istället personliga berättelser om entreprenörskap som är underhållande, personliga och lärorika. Både våra egna entreprenörsberättelser men även andras i video och intervjuformat.
Internet och Sociala Medier-Vår tids revolution
Alla vi fyra som skriver här, är engagerade i Internet. Det är vår arena och ett språk vi pratar nästan flytande. Internet är också vår tids revolution, en historisk händelse för mänskligheten som vi inte fullo kommer förstå förrän vi sitter på hemmet och byter historier. Vårt entreprenörskap är också nära kopplat till denna förändring av vårt samhälle och ekonomi.Vi som skriver här har tillsammans drivit företag inom de flesta aspekter av internet, alltifrån mobilapputveckling till sökmotorprojekt. Hos disruptive finner du guider och steg för steg artiklar kring olika problem på internet men också djupare filosofiska artiklar om vad internet är, konsekvenser och hur vi nog måste förhålla oss till Internet.
Sökmotoroptimering & Sökmarknadsföring
Det är svårt att skriva om internet utan att prata om sök och Google, det är dessutom mitt, Christians, yrke, då jag driver en byrå, specialiserad på högkonkurrensvertikaler i Google. Sök är den mest komplexa formen av marknadsföring som finns idag. Här på disruptive försöker jag även spegla sök ur lite speciella perspektiv, exempelvis, diskussion om ekosystemet sök eller hacking. Även sökmotorbranschen i skandinavien är utsatt för granskning och diskussion.
TUNGT! 🙂
Bra jobbat Christian. Sköna guider som denna förtjänar hög ranking..
Imponerande! Och även om Google något lite fel så måste du ju ha gjort en hel del rätt, eller hur?
Stefan
Jo, du har rätt, den brukar ranka fyra annars men det krävdes en fuckup för att skicka mig sista biten!
Aha! *Pollett som trillar ner*
Som feedprenumererant var det svårt att göra kopplingen disruptive.nu, Rudolf och SERP:en på bilden.. Men en glutt i högerkolumnen löste mysteriet.
Kungligt!
ahh, ja, kanske inte självklart för alla att jag även driver Mjukvara.se. Nu vet du 😉 Detta är ju i någon mån en egopost också, mitt lilla skrik från gårdagen 😉
För er som är intresserade så kom det under gårdagen in ca 500 personer från Google på ordet “Twitter” under gårdagen till Mjukvara.se
Bra jobbat! Som sagt, det ska väl inte vara möjligt att ranka över Twitter om inte någon fuckat up? Twitter borde ju ha en cementerad förstaplats oavsett om alla andra sajter i Sverige länkar till mjukvara.se.
Just det, det är lördagskväll och disruptivekväll för dig Kristoffer 😉
Twitter fuckade upp onsite men jag fick vara kung i typ 3 dagar!
Härligt! 😉 hahhaha
Andra plats är ni på om man söker på en riktigt ren sökning på .se. (http://whatpageofsearchamion.com/?keywords=twitter&url=mjukvara.se&tld=se&clean=1) Det är fortfarande grymt bra jobbat!
Jonk: Ja du har rätt. Det är google nya sitelinks som gjort att jag får andra platsen, men det skjuter mig ändå längre ned mätt i pixlar.
100-150 pers per dygn trillar in på den sökningen i genomsnitt!
Lite coolt, google får gärna fucka upp mig till förstaplatsen om det så är bara för en dag, så man ser vad man skulle tjäna på att faktiskt ligga där, kanske är värt betala lite för länkar hos ngt SEO-bolag trots allt =)
Johannes: Testa att köpa lite adwords på orden så får du en uppfattning
#4 nu men ändå jäkligt imponerande. Vore intressant att veta hur många besök #4 ger på ett sånt uppenbart navigational keyword. Känns ju som typ 95% av sökningarna enbart är intresserade av att gå direkt till Twitter.
Om jag kommer ihåg rätt, gav det 500-700 per dygn. Om du klickar upp skärmdumpen så ser du spiken i diagrammen