Ikväll vill jag ge er ett alternativ till dumburken. Nedan finner ni en video där Dennis Goedegebuure, som är Head of SEO på AirBnb berättar om sina åsikter om SEO 2013. Ni kan hoppa sex minuter rakt in i videon då det är en del jidder i början.
ThenSome: SEO in 2013 with Airbnb’s Dennis Goedegebuure from Richard Baxter on Vimeo.
Jag håller inte med Dennis i allt han säger. Tex tror jag social och authorship är övervärderat. Det vi bör prata om istället är brand och det är mycket större än några retweets på Twitter.
För mig är det också ganska tydligt att det är en del show över detta och det är verkligen inte dåligt. Anledningen till att jag vet det är att som inhouse SEO.are är det stenhårt fokus på avslut. Dina gärningar är nämligen hårt fokuserade till den sista biten av konverteringenstunneln och har du inte avsluten, gör du inte ditt jobb. Har man denna fokusen skiter du fort i sociala signaler som SEO:are och fokuserar stenhårt på förstaplatserna för de stora konverterande orden i din vertikal. Dennis nämner inget om detta utan berättar en betydligt mysigare historia. Ni kan lungt utgå från att den är något tillrättalagd 😉 och har han inte konverteringarna i excelarket som utvärderar honom, får han skäll.