Sidkarta | Disruptive RSS | Kommentarer RSS

Om livet som Inhouse SEO 2013 (Video)

Ikväll vill jag ge er ett alternativ till dumburken. Nedan finner ni en video där Dennis Goedegebuure, som är Head of SEO på AirBnb berättar om sina åsikter om SEO 2013. Ni kan hoppa sex minuter rakt in i videon då det är en del jidder i början.

ThenSome: SEO in 2013 with Airbnb’s Dennis Goedegebuure from Richard Baxter on Vimeo.

Jag håller inte med Dennis i allt han säger. Tex tror jag social och authorship är övervärderat. Det vi bör prata om istället är brand och det är mycket större än några retweets på Twitter.

För mig är det också ganska tydligt att det är en del show över detta och det är verkligen inte dåligt. Anledningen till att jag vet det är att som inhouse SEO.are är det stenhårt fokus på avslut. Dina gärningar är nämligen hårt fokuserade till den sista biten av konverteringenstunneln och har du inte avsluten, gör du inte ditt jobb. Har man denna fokusen skiter du fort i sociala signaler som SEO:are och fokuserar stenhårt på förstaplatserna för de stora konverterande orden i din vertikal. Dennis nämner inget om detta utan berättar en betydligt mysigare historia. Ni kan lungt utgå från att den är något tillrättalagd 😉 och har han inte konverteringarna i excelarket som utvärderar honom, får han skäll.

About

Christian Rudolf, mitt Entreprenörskap är sökbyrån Topdog.nu, där jag hjälper stora Svenska företag med deras SEO. Även privat är jag en nätnörd men är även förtjust i matlagning, fika, mopsar & friluftsliv.
Du hittar mig på Twitter här

Speak Your Mind

*

Disruptive.nu - Av Entreprenörer, för entreprenörer

Sommaren 2007 satt vi på Peters varma balkong och tyckte vi skulle göra något. Resultat är det du ser här, Disruptive.nu en blogg om Entreprenörskap och Internet. Vi tyckte att samtalet om Entreprenörskap & Företagande var något vi inte kände igen oss i. Det är inte så konstigt då samtalet om entreprenörskap inte domineras av entreprenörer & Företagare, utan av institutioner eller personer vars finansiering kommer från det offentliga. Vi ville bli en något annorlunda röst och berätta om vår verkligheten och de historier om entreprenörskap vi upplevt eller fått berättade för oss.

Hos Disruptive kommer du väldigt sällan finna artiklar om hur man sparar pengar på skatten eller den optimala juridiska strukturen på ditt företag Här finner du istället personliga berättelser om entreprenörskap som är underhållande, personliga och lärorika. Både våra egna entreprenörsberättelser men även andras i video och intervjuformat.

Internet och Sociala Medier-Vår tids revolution

Alla vi fyra som skriver här, är engagerade i Internet. Det är vår arena och ett språk vi pratar nästan flytande. Internet är också vår tids revolution, en historisk händelse för mänskligheten som vi inte fullo kommer förstå förrän vi sitter på hemmet och byter historier. Vårt entreprenörskap är också nära kopplat till denna förändring av vårt samhälle och ekonomi.Vi som skriver här har tillsammans drivit företag inom de flesta aspekter av internet, alltifrån mobilapputveckling till sökmotorprojekt. Hos disruptive finner du guider och steg för steg artiklar kring olika problem på internet men också djupare filosofiska artiklar om vad internet är, konsekvenser och hur vi nog måste förhålla oss till Internet.

Sökmotoroptimering & Sökmarknadsföring

Det är svårt att skriva om internet utan att prata om sök och Google, det är dessutom mitt, Christians, yrke, då jag driver en byrå, specialiserad på högkonkurrensvertikaler i Google. Sök är den mest komplexa formen av marknadsföring som finns idag. Här på disruptive försöker jag även spegla sök ur lite speciella perspektiv, exempelvis, diskussion om ekosystemet sök eller hacking. Även sökmotorbranschen i skandinavien är utsatt för granskning och diskussion.

Google+