Sidkarta | Disruptive RSS | Kommentarer RSS

Hur du vet att en riskkapitalist inte kan något om Internet(eller om andra människor)

Idag har jag haft en nästan surrealistisk email upplevelse med Axel Springer, ett stort tyskt riskkapitalbolag och det är en historia som är värd att berättas. Såhär skall du ABSOLUT inte hantera dina relationer.

Av någon helt oklar anledning har jag hamnat i deras pressrelase lista. Vid flera tillfällen har jag bett dem att inte inkludera mig i deras kommunikation. Både på trevliga sätt och otrevliga sätt. Inget har fungerat och idag flippade Axel Springer fullständigt.

Imorse fick jag ett pressmail där Axel Springer inkluderat en av deras presslistor som CC. Ca 200 adresser till journalister och bloggare inom startupvärlden över hela jorden.

Axel-springer-internetinkompetens

Alla gör misstag men när man håller på och gör detta gång på gång, är det ren inkompetens.

Jag är såklart starkt kritisk i mitt svar till dem och då får man detta som respons

internetidiot

Robin Eric Haak förstår inte riktigt att han hanterar personlig information, emailadresser, på ett ganska ovarsamt sätt och trivialiserar det dessutom sin handling. Det är såklart så att jag inte vill veta av dem vid det här laget men det enda korrekta svaret här är att be om ursäkt. Inte skriva “haha”.

Nu ber jag såklart Robin Eric Haak att fara åt helvete. Det finns inget annat att göra. Jag förstår redan att Axel Springer kommer fortsätta spamma mig. Dock lyckas vår vän Robin Eric Haak att verkligen överträffa mina förväntningar. Redan några timmar senare, kommer det ett spammail till från honom och hans nya arbetsplats.

idiot

Trots upprepade försök med att avprenumera, spamklassa, vara trevlig, vara otrevlig visar sig Axel Springer och Robin Eric Haak helt omöjliga att bli av med. Det är en idiots beteende och bör behandlas därefter. Dock har de tagit detta till helt nya nivåer och jag vet i ärlighetens namn inte hur jag skall bli av med dem? Någon som har ett förslag?

About

Christian Rudolf, mitt Entreprenörskap är sökbyrån Topdog.nu, där jag hjälper stora Svenska företag med deras SEO. Även privat är jag en nätnörd men är även förtjust i matlagning, fika, mopsar & friluftsliv.
Du hittar mig på Twitter här

Speak Your Mind

*

Disruptive.nu - Av Entreprenörer, för entreprenörer

Sommaren 2007 satt vi på Peters varma balkong och tyckte vi skulle göra något. Resultat är det du ser här, Disruptive.nu en blogg om Entreprenörskap och Internet. Vi tyckte att samtalet om Entreprenörskap & Företagande var något vi inte kände igen oss i. Det är inte så konstigt då samtalet om entreprenörskap inte domineras av entreprenörer & Företagare, utan av institutioner eller personer vars finansiering kommer från det offentliga. Vi ville bli en något annorlunda röst och berätta om vår verkligheten och de historier om entreprenörskap vi upplevt eller fått berättade för oss.

Hos Disruptive kommer du väldigt sällan finna artiklar om hur man sparar pengar på skatten eller den optimala juridiska strukturen på ditt företag Här finner du istället personliga berättelser om entreprenörskap som är underhållande, personliga och lärorika. Både våra egna entreprenörsberättelser men även andras i video och intervjuformat.

Internet och Sociala Medier-Vår tids revolution

Alla vi fyra som skriver här, är engagerade i Internet. Det är vår arena och ett språk vi pratar nästan flytande. Internet är också vår tids revolution, en historisk händelse för mänskligheten som vi inte fullo kommer förstå förrän vi sitter på hemmet och byter historier. Vårt entreprenörskap är också nära kopplat till denna förändring av vårt samhälle och ekonomi.Vi som skriver här har tillsammans drivit företag inom de flesta aspekter av internet, alltifrån mobilapputveckling till sökmotorprojekt. Hos disruptive finner du guider och steg för steg artiklar kring olika problem på internet men också djupare filosofiska artiklar om vad internet är, konsekvenser och hur vi nog måste förhålla oss till Internet.

Sökmotoroptimering & Sökmarknadsföring

Det är svårt att skriva om internet utan att prata om sök och Google, det är dessutom mitt, Christians, yrke, då jag driver en byrå, specialiserad på högkonkurrensvertikaler i Google. Sök är den mest komplexa formen av marknadsföring som finns idag. Här på disruptive försöker jag även spegla sök ur lite speciella perspektiv, exempelvis, diskussion om ekosystemet sök eller hacking. Även sökmotorbranschen i skandinavien är utsatt för granskning och diskussion.

Google+