Sidkarta | Disruptive RSS | Kommentarer RSS

Entreprenörs Intervju med Tomas Hammarström, Fotoklok

Vem är Thomas och Fotoklok?

Jag är Tomas Hammarström och har haft glädjen att vara en del av Fotoklok sedan flera år tillbaka. Fotoklok grundades 2012 av mig med en tydlig vision: att erbjuda högkvalitativa fotoböcker och andra fotoprodukter till rimliga priser. Vi är ett svenskt företag som alltid sätter kunden i första rummet. Vår kundcentrerade strategi – att aktivt lyssna på feedback och anpassa oss efter kundernas behov – har varit en nyckel till vår framgång.

Idag erbjuder vi ett brett sortiment av fotoprodukter, inklusive fotoböcker, fotokalendrar, posters och mycket mer. Med våra enkla verktyg kan kunder skapa vackra och personliga minnen som varar år efter år.

Varför startade ni Fotoklok och vad skiljer er från era konkurrenter?

Fotoklok startades utifrån en passion för fotografi och en önskan att göra det enklare för människor att bevara sina minnen i fysisk form. Jag , insåg att det fanns en lucka på marknaden för prisvärda men högkvalitativa fotoböcker. Genom att tillverka lokalt i Sverige kan vi säkerställa både snabb leverans och miljövänliga processer.

En sak som verkligen skiljer oss från många konkurrenter är att vi använder PEFC-certifierat papper som är åldringsbeständigt och uppfyller Svanen-kraven. Våra produkter är designade för att hålla länge – oavsett om det är en fotobok eller en fotokalender. Dessutom har vi fått flera utmärkelser, som att bli utsedda till ”Bäst i Test” av Fotosidan Magasin 2022, vilket är ett kvitto på kvaliteten vi strävar efter.

Vilka råd skulle du ge till andra företagare?

  1. Lyssna på dina kunder. En av de viktigaste framgångsfaktorerna för oss har varit att kontinuerligt ta till oss av kundfeedback och låta det guida våra beslut.
  2. Fokusera på kvalitet. Oavsett vilken produkt eller tjänst du erbjuder är kvalitet en avgörande faktor för att bygga långsiktiga relationer med kunderna.
  3. Var flexibel och anpassningsbar. Marknaden förändras ständigt, och det är viktigt att kunna anpassa sig efter nya trender och kundbehov.
  4. Bygg ett engagerat team. Ett stärkt team som delar samma vision och mål är ovärderligt för att ta ett företag framåt.

Avslutningsvis vill jag säga att entreprenörskap handlar om att ta chanser och våga satsa, samtidigt som man aldrig tappar fokus på kunden och kvalitén. På Fotoklok ser vi varje utmaning som en möjlighet att bli ännu bättre.

About

Christian Rudolf, mitt Entreprenörskap är sökbyrån Topdog.nu, där jag hjälper stora Svenska företag med deras SEO. Även privat är jag en nätnörd men är även förtjust i matlagning, fika, mopsar & friluftsliv.
Du hittar mig på Twitter här

Speak Your Mind

*

Disruptive.nu - Av Entreprenörer, för entreprenörer

Sommaren 2007 satt vi på Peters varma balkong och tyckte vi skulle göra något. Resultat är det du ser här, Disruptive.nu en blogg om Entreprenörskap och Internet. Vi tyckte att samtalet om Entreprenörskap & Företagande var något vi inte kände igen oss i. Det är inte så konstigt då samtalet om entreprenörskap inte domineras av entreprenörer & Företagare, utan av institutioner eller personer vars finansiering kommer från det offentliga. Vi ville bli en något annorlunda röst och berätta om vår verkligheten och de historier om entreprenörskap vi upplevt eller fått berättade för oss.

Hos Disruptive kommer du väldigt sällan finna artiklar om hur man sparar pengar på skatten eller den optimala juridiska strukturen på ditt företag Här finner du istället personliga berättelser om entreprenörskap som är underhållande, personliga och lärorika. Både våra egna entreprenörsberättelser men även andras i video och intervjuformat.

Internet och Sociala Medier-Vår tids revolution

Alla vi fyra som skriver här, är engagerade i Internet. Det är vår arena och ett språk vi pratar nästan flytande. Internet är också vår tids revolution, en historisk händelse för mänskligheten som vi inte fullo kommer förstå förrän vi sitter på hemmet och byter historier. Vårt entreprenörskap är också nära kopplat till denna förändring av vårt samhälle och ekonomi.Vi som skriver här har tillsammans drivit företag inom de flesta aspekter av internet, alltifrån mobilapputveckling till sökmotorprojekt. Hos disruptive finner du guider och steg för steg artiklar kring olika problem på internet men också djupare filosofiska artiklar om vad internet är, konsekvenser och hur vi nog måste förhålla oss till Internet.

Sökmotoroptimering & Sökmarknadsföring

Det är svårt att skriva om internet utan att prata om sök och Google, det är dessutom mitt, Christians, yrke, då jag driver en byrå, specialiserad på högkonkurrensvertikaler i Google. Sök är den mest komplexa formen av marknadsföring som finns idag. Här på disruptive försöker jag även spegla sök ur lite speciella perspektiv, exempelvis, diskussion om ekosystemet sök eller hacking. Även sökmotorbranschen i skandinavien är utsatt för granskning och diskussion.

Google+