Disruptive.nu - Av Entreprenörer, för entreprenörer
Sommaren 2007 satt vi på Peters varma balkong och tyckte vi skulle göra något. Resultat är det du ser här, Disruptive.nu en blogg om Entreprenörskap och Internet. Vi tyckte att samtalet om Entreprenörskap & Företagande var något vi inte kände igen oss i. Det är inte så konstigt då samtalet om entreprenörskap inte domineras av entreprenörer & Företagare, utan av institutioner eller personer vars finansiering kommer från det offentliga. Vi ville bli en något annorlunda röst och berätta om vår verkligheten och de historier om entreprenörskap vi upplevt eller fått berättade för oss.
Hos Disruptive kommer du väldigt sällan finna artiklar om hur man sparar pengar på skatten eller den optimala juridiska strukturen på ditt företag Här finner du istället personliga berättelser om entreprenörskap som är underhållande, personliga och lärorika. Både våra egna entreprenörsberättelser men även andras i video och intervjuformat.
Internet och Sociala Medier-Vår tids revolution
Alla vi fyra som skriver här, är engagerade i Internet. Det är vår arena och ett språk vi pratar nästan flytande. Internet är också vår tids revolution, en historisk händelse för mänskligheten som vi inte fullo kommer förstå förrän vi sitter på hemmet och byter historier. Vårt entreprenörskap är också nära kopplat till denna förändring av vårt samhälle och ekonomi.Vi som skriver här har tillsammans drivit företag inom de flesta aspekter av internet, alltifrån mobilapputveckling till sökmotorprojekt. Hos disruptive finner du guider och steg för steg artiklar kring olika problem på internet men också djupare filosofiska artiklar om vad internet är, konsekvenser och hur vi nog måste förhålla oss till Internet.
Sökmotoroptimering & Sökmarknadsföring
Det är svårt att skriva om internet utan att prata om sök och Google, det är dessutom mitt, Christians, yrke, då jag driver en byrå, specialiserad på högkonkurrensvertikaler i Google. Sök är den mest komplexa formen av marknadsföring som finns idag. Här på disruptive försöker jag även spegla sök ur lite speciella perspektiv, exempelvis, diskussion om ekosystemet sök eller hacking. Även sökmotorbranschen i skandinavien är utsatt för granskning och diskussion.
Haha! Älskar Tkj´s kommentar!
DEN Rolf är INTE “/ Rolf”
“/ Rolf” använder andra tekniker, och har andra mål 😉
Tja båda har väl rätt och fel,
Jag skulle inte rekommendera long-tail till några nya webbplatser bland publicister som metod för att bygga tydlig trafik som är lönsam från sökmotorer. Däremot för äldre webbplatser med förtroende från läsarna det vill säga:
*) Drar in spontana inlänkar i bra takt.
*) Har folk som besöker och kommenterar regelbundet för läsarvärde eller för att plocka åt sig läsare till egen blogg.
*) Har stort innehåll.
Ger det bra trafik. Men saknas det är det svårt för seriösa aktörer att få upp massan. Det finns så mycket som publicerar nu.
Först var Rolf arg på Deep Edition men de blev vänner. Kanske Rolf bjuder Chris Anderson på en rundvandning på Dagens Media innan det här är över. Jag tror att Rolf representerar en anal inställning (vanlig i gammelmedia) och när jag ser vilka övriga som står på programmet, Solheim från NRKbeta, Peter Sunde TPB, för att nämna några, förstår jag att Rolf är rädd att det här är tvållavemanget som kommer 🙂 🙂
Hög nivå på översättningen där. Hans kommentar låter som den bästa förklaringen på användande hittills, tror jag nallar det tänket till framtida kundsamtal. =)
Judith: Jag har mina ljusa stunder. Ibland, då och då. 😉