Sidkarta | Disruptive RSS | Kommentarer RSS

Det är inte vad du gör utan hur du gör det!

Är i NY i skrivandets stund. West Village för er som är nyfikna. Detta är en rätt skön plats på jorden. Har sprungit en runda i central park, en ganska lång runda eftersom jag sprang vilse när jag skulle försöka hitta tillbaka till rätt t-banastation. Nåja, nu svävar jag ut för jag har det ganska skönt!

SpådamsbildIgår kväll medans jag väntade på att Jenny skulle bli klar med jobbet promixade jag i the Village och det blev tvärnit när jag såg skylten ”Clairvoyant”. Det visade sig att det var en spådam. Inte helt ovanligt i NY visade det sig, när jag påpekade detta med spådamer, vid kvällens middag. Just denna spådam verkade rätt exklusiv. Bra adress, klassisk arabinspirerad inredning och flera gamla tanter med konstig permanent som väntade på sin tur. Var människa med en gnutta sunt förnuft vet ju att detta är mest trams men ändå verkar det vara en företeelse här i NY.

Av detta kan man kanske börja idiotförklara amerikaner som är så tröga att det finns en marknad, som är så stor, att rätt många spådamer kan försörja sig. Eftersom jag gillar amerikaner väljer jag dock hellre att att geniförklara spådamerna. De har en produkt, som de förpackar, som människor här verkar vilja konsumera(jag skulle aldrig kunna räkna ut det) och som de marknadsför på ett skickligt sätt. En företeelse som jag finner ganska tramsig får de andra att se värden i och vilja uppleva. Efter att ha tänkt på det inser jag att antagligen betraktar många människor det här som en underhållningsupplevelse här, lite som man läser horoskopen i Aftonbladet.

Med detta vill jag säga att detta med exekvering är väldigt viktigt. Gör man det rätt kan man sätta mycket värde även i en företeelse som jag och många andra skulle dömt ut om man berättade den för mig!

About

Christian Rudolf, mitt Entreprenörskap är sökbyrån Topdog.nu, där jag hjälper stora Svenska företag med deras SEO. Även privat är jag en nätnörd men är även förtjust i matlagning, fika, mopsar & friluftsliv.
Du hittar mig på Twitter här

Disruptive.nu - Av Entreprenörer, för entreprenörer

Sommaren 2007 satt vi på Peters varma balkong och tyckte vi skulle göra något. Resultat är det du ser här, Disruptive.nu en blogg om Entreprenörskap och Internet. Vi tyckte att samtalet om Entreprenörskap & Företagande var något vi inte kände igen oss i. Det är inte så konstigt då samtalet om entreprenörskap inte domineras av entreprenörer & Företagare, utan av institutioner eller personer vars finansiering kommer från det offentliga. Vi ville bli en något annorlunda röst och berätta om vår verkligheten och de historier om entreprenörskap vi upplevt eller fått berättade för oss.

Hos Disruptive kommer du väldigt sällan finna artiklar om hur man sparar pengar på skatten eller den optimala juridiska strukturen på ditt företag Här finner du istället personliga berättelser om entreprenörskap som är underhållande, personliga och lärorika. Både våra egna entreprenörsberättelser men även andras i video och intervjuformat.

Internet och Sociala Medier-Vår tids revolution

Alla vi fyra som skriver här, är engagerade i Internet. Det är vår arena och ett språk vi pratar nästan flytande. Internet är också vår tids revolution, en historisk händelse för mänskligheten som vi inte fullo kommer förstå förrän vi sitter på hemmet och byter historier. Vårt entreprenörskap är också nära kopplat till denna förändring av vårt samhälle och ekonomi.Vi som skriver här har tillsammans drivit företag inom de flesta aspekter av internet, alltifrån mobilapputveckling till sökmotorprojekt. Hos disruptive finner du guider och steg för steg artiklar kring olika problem på internet men också djupare filosofiska artiklar om vad internet är, konsekvenser och hur vi nog måste förhålla oss till Internet.

Sökmotoroptimering & Sökmarknadsföring

Det är svårt att skriva om internet utan att prata om sök och Google, det är dessutom mitt, Christians, yrke, då jag driver en byrå, specialiserad på högkonkurrensvertikaler i Google. Sök är den mest komplexa formen av marknadsföring som finns idag. Här på disruptive försöker jag även spegla sök ur lite speciella perspektiv, exempelvis, diskussion om ekosystemet sök eller hacking. Även sökmotorbranschen i skandinavien är utsatt för granskning och diskussion.

Google+