Jag spenderade några månader utomlands i vintras. Då får man lite perspektiv och tid föreftertanke och det är just denna eftertanke som nu gör disruptive.nu kastas i en helt ny och oväntad riktning. Disruptive kommer lämna webben bakom sig och satsa helhjärtat på Printmedia. Peter, Nicolai och jag kommer starta en Mediabyrå som enbart jobbar med Printmedia. Det finns några anledningar till det.
1. Med tanke på webbens utveckling de senaste 10 åren är det förvånansvärt att marknadschefer fortsätter ösa in pengar i printmedia. Vad det beror på är väl inte helt klarlagt. Vår analys är att marknaden är tokkonservativ. Vi ser detta som en stor marknadsmöjlighet.
2. Under min tid utomlands fick jag möjlighet att lära mig allt om SEO. Kunskap är en drivkraft för mig och nu är jag är fulllärd om Google och internet vill jag såklart gå vidare. Printmedia känns spännande, fräsch och nytt för mig.
Avståndet mellan tanke och handling är kort.
När jag kom hem satte jag omgående igång och började bearbeta annonsörer med vårt nya fräscha tänk. Vår första stora kampanj går snart live men för er trogna läsare, vill jag visa en förhandstitt. Som ni ser har vi tagit med några insikter från bloggosfären, där “Jaget” är viktigt. Vi sätter helt enkelt oss själva i centrum när vi gör kampanjer hos kunderna.
Låter spännande vad ni med er Interneterfarenhet, skulle kunna förändra printbranchen. Det behövs lite nya tankar där. Kommer du på dagens medias event den 5/4 http://www.dagensmedia.se/evenemang/seminarier/article3100542.ece ? Det är fullsatt nu, men kanske går att klämma sig in. Intressant är att det faktiskt hänt lite med printmedia den senaste tiden iom fler annonser som använder sig av QR-koder. Så den är nog mer mottaglig för förändring nu än tidigare år. Ta gärna en titt på ett gammalt blogginlägg som jag skrivit om det:
http://www.mobilize.se/blogg/2009/01/23/oka-trafiken-till-webb-och-mobil-genom-det-tryckta-mediet/
Lycka till med nya byrån!
Haha – bra där. Jag gick på den 🙂
🙂 väldigt roligt inlägg… Hmmm vilket datum var det nu igen
Fräscht! Känns som en helt rätt satsning!
Riktigt roligt – trodde nästan på det ett tag 🙂
HA HA HA!
Snygg kampanj! Ser fram emot fortsättningen på den! Ni har inte fått problem med anmälningar dock? På grund av dess heteronormativitet? Min sambo undrar till exempel om han förväntas blunda sig igenom slutet på inlägget, eller hur han skall hörsamma uppmaningen.
Får han titta om han alls inte tycker att modellen är snygg?
Själv funderar jag på att köpa fax. Mail blev lixom inte riktigt det de kunde ha blivit och det är trots allt en annan sak att läsa saker på papper.
Lycka till med framtiden i gårdagen!
Vilken omslagspojke 🙂
Ja, hjärnan gick på högvarv innan poletten ramlade ner 🙂
Ja, hjärnan gick på högvarv innan poletten ramlade ner 🙂
Sophie
+1 på bästa lyckönskningen 😉
Sjukt kul, men det är elakt att posta aprilskämt daterade 31 mars….
Ser fram emot den dagen då jag är fullärd om Google och internet :).
Erkänner att jag gick på inlägget då jag läste den i rss. Tänkte en stund och kom fram till att det liknar ett länkbete, då gick det uppför mig att det är den 1:april. Ser fram emot morgondagens uppföljning.
Haha. Det blir nog bra det där 😉
..trodde på det (men var lite konfunderad) tills jag kom ner till de andras kommentarer..
Gustav
Tänk på att jag är marknadsförare och marknadsförare ljuger alltid lite, så utöva källkritik 😉
Det enda som är sant i denna post är faktiskt bilden på Rudolf, det är han på riktigt och inget photoshop-påhitt. Han valde dock entreprenörsspåret istället för en potentiell modellkarriär 🙂
hahaha Dagens enda lyckade aprilskämt hittills!
Härligt Lycka till! Jag håller med om att faxen är en väldigt outnyttjad kanal ni bör satsa på. Har hört att reklam över Morse-kod är på väg upp i alla trendrapporter!
HAHAHAH! Bättre än Google Friendship 😉
Haha! Jag läste detta först nu en månad efter 1 april. Hade ingen tanke på att det kunde vara ett aprilskämt, men det kändes väldigt konstigt att ni skulle lämna webben för att gå över till print.
Jag köpte det. Tyckte det lät väldigt konstigt
Det här är humor – när den är som bäst. Synd bara att den är daterad 31 Mars. Kanske läge att ändra?