Sidkarta | Disruptive RSS | Kommentarer RSS

Vissa saker ändrar sig inte!

Denna video hittade jag på Aron Walls sida SEOBook.com. Men detta inlägg är inte om SEO utan reklam. Min spontana tanke var när jag såg denna “Men så här ser ju TV-reklam ut idag också”. Till saken hör att denna reklmfilm är typ 60 år gammal.

Hade de så bra koll på hur man skulle göra reklamfilm då eller är det bara den branschen som inte utvecklats? Vad händer när dessa snubbar skall börja göra internetreklam?

About

Christian Rudolf, mitt Entreprenörskap är sökbyrån Topdog.nu, där jag hjälper stora Svenska företag med deras SEO. Även privat är jag en nätnörd men är även förtjust i matlagning, fika, mopsar & friluftsliv.
Du hittar mig på Twitter här

Comments

  1. Poppe says:

    Intressant frågeställning. När man ser filmen inser man varför Heinz varit så dominerande. När hon kastar hatten som kapar halsen på statyn gick associationerna direkt till James Bond-filmen som måste kommit ett antal decennier efteråt.

    Men vad gäller Internetreklamen så tycker jag att det inte hänt speciellt mycket sen introduktionen av den i mitten på 90-talet. Det enda intressanta som skett inom marknadsföringen inom det som inte traditionellt räknas som reklam är just SEO.

  2. Haha, jag missar kanske din poäng helt, men min flickvän är tokig i pickles… jag måste nog visa den för henne

Disruptive.nu - Av Entreprenörer, för entreprenörer

Sommaren 2007 satt vi på Peters varma balkong och tyckte vi skulle göra något. Resultat är det du ser här, Disruptive.nu en blogg om Entreprenörskap och Internet. Vi tyckte att samtalet om Entreprenörskap & Företagande var något vi inte kände igen oss i. Det är inte så konstigt då samtalet om entreprenörskap inte domineras av entreprenörer & Företagare, utan av institutioner eller personer vars finansiering kommer från det offentliga. Vi ville bli en något annorlunda röst och berätta om vår verkligheten och de historier om entreprenörskap vi upplevt eller fått berättade för oss.

Hos Disruptive kommer du väldigt sällan finna artiklar om hur man sparar pengar på skatten eller den optimala juridiska strukturen på ditt företag Här finner du istället personliga berättelser om entreprenörskap som är underhållande, personliga och lärorika. Både våra egna entreprenörsberättelser men även andras i video och intervjuformat.

Internet och Sociala Medier-Vår tids revolution

Alla vi fyra som skriver här, är engagerade i Internet. Det är vår arena och ett språk vi pratar nästan flytande. Internet är också vår tids revolution, en historisk händelse för mänskligheten som vi inte fullo kommer förstå förrän vi sitter på hemmet och byter historier. Vårt entreprenörskap är också nära kopplat till denna förändring av vårt samhälle och ekonomi.Vi som skriver här har tillsammans drivit företag inom de flesta aspekter av internet, alltifrån mobilapputveckling till sökmotorprojekt. Hos disruptive finner du guider och steg för steg artiklar kring olika problem på internet men också djupare filosofiska artiklar om vad internet är, konsekvenser och hur vi nog måste förhålla oss till Internet.

Sökmotoroptimering & Sökmarknadsföring

Det är svårt att skriva om internet utan att prata om sök och Google, det är dessutom mitt, Christians, yrke, då jag driver en byrå, specialiserad på högkonkurrensvertikaler i Google. Sök är den mest komplexa formen av marknadsföring som finns idag. Här på disruptive försöker jag även spegla sök ur lite speciella perspektiv, exempelvis, diskussion om ekosystemet sök eller hacking. Även sökmotorbranschen i skandinavien är utsatt för granskning och diskussion.

Google+