Sidkarta | Disruptive RSS | Kommentarer RSS

Sökmotoroptimering

Här finner du Sökkonsulterna Christian Rudolf och Magnus Bråths åsikter och insikter i ämnet SEO! Vi är båda med svenska mått mätt, seniora inom Sök, då vi bägge jobbat med internationell SEO i högkonkurrensegment som tex Gambling i flera år. Utöver det driver vi varsin sökbyrå, Bråth AB och Topdog Sökmotoroptimering. Oavsett vad du vill lära dig, hur du skaffar länkar, hur du gör onsite SEO (för tex Wordpress), keywordanalys, teknisk SEO, hur den svenska sökbranschen fungerar eller hur du skall mäta och utvärdera sökmotoroptimering, så finner du +80 artiklar med vår SEO & Sökkunskap här! Du kan också fråga oss på Twitter om det är något du undrar över eller vill lära dig om Google och sökmarknadsföring

Föreläsning i SEO, lyssna hur Proffsen gör!

forelasare-seo

Lyssna & lär av sökmotorproffset Christian Rudolf! Behöver du en föreläsare till din konferens, semenarie eller företag om sök bör du ringa mig på 0708140833. Jag har +10000 timmars erfarenhet av SEO och jag kan berätta hur du verkligen gör, för att lyckas i Google, oavsett vilken typ av företag du driver eller vilka problem du har inom sökmotoroptimering.

“Guldläge på nätet”- En väg ut ur Arbetslösheten

guldlage_pa_natet

Guldläge på nätet är hitintills den mest heltäckande och grundläggande boken om sökmotoroptimering(SEO) som skrivits på svenska. Just nu finns det säkert 20 lediga jobb som junior sökmotorkonsult i Stockholm Läser du denna och gör vad som står i den, kommer det dramatiskt öka sannolikheten att du får jobb som junior sökmotorkonsult. Läs mer hur jag resonerar här kring kunskap och arbete.

Såhär rätt gissade jag om SEO inför 2013

Här utvärderar jag mina framtidsgissningar kring sökmotoroptimering i Sverige, som jag gjorde i december, för ett år sedan. Då gjorde jag 8 gissningar och det visar sig att jag hade rätt i 5 av dem. Jag vill ändå peka på att det är intressant att läsa min utvärdering. Vill man förstå SEO branschen och de krafter som är i rörelse, är detta intressant information.

Idag Lanserar jag Topdog Sökmotorkonsult

TopDog_Logo_Red_600

Idag lanserar jag Topdog Sökmotoroptimering! Jag har under flera år arbetat som frilansare inom SEO och i vintras bestämde jag mig för att göra slag i saken att försöka skala mitt företag. Jag vill ta min version av SEO till marknaden och hjälpa nya och nuvarande kunder att bygga en komparativ fördel genom att dominera sin vertikal i Google.

Vad +10000 Timmar av Sökmotoroptimering har lärt mig

sokmotoroptimering

När du jobbat +10000 timmar med något kan du med gott samvete titulera dig Expert. Någon gång förra året hände det mig. Då passerade jag mina 10000 timmar inom sökmotoroptimering. Här delar jag med mig av några av de lite större insikter jag gjort när jag jobbat sök, för olika organisationer, i Sverige och utomlands. Erfarenheter du nog inte hittar i en bok om SEO.

Årets Julklapp i #SVseo är alltid en länk

För 2013 var årets julklapp en råcentrifug. Årets julklapp skall spegla trender det året. Inom #svSEO finns det inte så mycket nya grundläggande trender. Inom sökmotoroptimering är årets julklapp alltid en länk. Googles algoritm är nämligen en länkalgoritm, alltid varit och kommer vara så inom en överskådlig framtid. Detta är något som såklart står i kontrast till vad många sökmotorkonsulter säger publikt. Socialt verkar vara en trend att prata om inom SvSEO. Verkligheten pekar dock på att länkar is the shit.

Inom Svensk SEO, är det inte OK att kalla dina konkurrenter Blackhats

oetisk-marknadsforing

En vanlig marknadstrategi för nya och oerfarna sökmotorkonsulter inom Svensk Sökmotoroptimerng är att racka ned på sina konkurrenterna. Samtidigt berätta hur “etiska” de själva är. Det är för att man ännu inte har trovärdigheten som företag och leverantör. Det är såklart bara lösryckta påståenden. Påståenden som du som jobbar med seo borde syna. Läs mer om Noga.se och deras oetiska marknadsföringsmetoder här.

Viljan att vara bäst

Maraton

Sökmotoroptimering är nästan alltid ett maraton. Det handlar endast mycket sällan om att vara riktigt snabb, det handlar i mycket större utsträckning om att orka hålla ett tempo som gör att man vinner i slutändan. Vad som driver oss att fortsätta ta steg efter steg varierar, för mig är det viljan att vara bäst. Vad är det för dig?

Sju Berättelser om när Sökmotoroptimering är Humor

En icebreaker?

Många har nog en stereoptypisk bild av sökmotoroptimering som ett tråkigt yrke. Man sitter i en källare och optimerar websidor. Jag som jobbar i branschen, delar såklart inte det. För mig är det roligt, spännande och dynamiskt. Faktum är att det är inte så ofta jag sitter med själva optimeringen. Så för att visa SEO branschen ur ett roligare perspektiv, frågade jag sju SEO.are om de hade en rolig SEO historia att dela. Här finner ni sju sådana SEO: historier.

Därför bör du som Sökmotoroptimerare besökare Conversion Jam

Konvertering är nyckeln till att vinna i sökkriget. Det kan tyckas konstigt att man måste vara duktig på något helt annat men sök handlar om ekonomi. Den som har den bästa ekonomin, kommer se till att man får mest trafik och då vinner man. Just därför skall jag gå på Conversion Jam och uppgradera mina färdigheter inom konvertering. Jobbar du med sökmotoroptimering, borde du göra det också