Sidkarta | Disruptive RSS | Kommentarer RSS

Gratis Affärside 1 Affiliate Academy del 2

I förra veckan skrev jag ett inlägg som beskriver en ide jag har, Affiliate Acadademy. Det är min uppfattning att en ide är aldrig färdig. Man kan ofta se den ur nya synviklar efter hand som man funderar på den eller får mer input eller feedback.

Jag fortsatte att fundera kring min ide ur perspektivet att jag ville bygga in en större skalbarhet och därmed få något av en hockeyklubbeffekt.

Efter en del funderande och diskuterande insåg jag att det troligen finns en marknad för nischade utbildningar och information mot konsumenter. Man skulle kunna likna min lilla ide vid ”Dummies” bokserie med olika teman. Dessa säljer man sedan mot konsument. Med tanke på att aftonbladet kan sälja resguider så är jag övertygad om att detta skulle fungera.

Låt mig ge ett exempel. Det finns en bok om hur man skriver affärsplaner. Man gör denna kunskap digital och tillför olika typer av funktionalitet.

  1. Kunskapskontroll i form av quizzar i slutet av varje kapitel
  2. Certifiering i form av ett sluttest
  3. I slutet av varje kapitel får användaren arbetsuppgifter till sin egna affärsplan att genomföra innan nästa kapitel påbörjas
  4. Man kan tillföra manuell kontroll av kundens övningsuppgift. Det är en fråga om betalvilja
  5. Man kan låta användare dela med sig av sina affärsplaner som exempel om de är bra, kanske i utbyte mot gratiskurser.

Det finns mycket mer funktionalitet att tänka ut. Det är inte det viktiga utan det är hockeyklubbeffekten man kan uppnå genom att nå fler nischer. Genom att öka mängden användare och innehåll på samma teknikplattform kan man öka denna effekt. Troligen finner man skalfördelar i köp av olika media/pr också.

Med detta inlägg ville jag återigen illustrera att en ide mår bra av att stötas och blötas, precis som jag hävdar här. Då uppkommer nya tillämpningar. Även om jag skulle komma på denna tillämpning(det är inte rocket science att tänka ut) på egen hand skulle det defenitivt ta längre tid.

Det är enkelt att få en affärside, därför ger vi bort dem!

About

Christian Rudolf, mitt Entreprenörskap är sökbyrån Topdog.nu, där jag hjälper stora Svenska företag med deras SEO. Även privat är jag en nätnörd men är även förtjust i matlagning, fika, mopsar & friluftsliv.
Du hittar mig på Twitter här

Disruptive.nu - Av Entreprenörer, för entreprenörer

Sommaren 2007 satt vi på Peters varma balkong och tyckte vi skulle göra något. Resultat är det du ser här, Disruptive.nu en blogg om Entreprenörskap och Internet. Vi tyckte att samtalet om Entreprenörskap & Företagande var något vi inte kände igen oss i. Det är inte så konstigt då samtalet om entreprenörskap inte domineras av entreprenörer & Företagare, utan av institutioner eller personer vars finansiering kommer från det offentliga. Vi ville bli en något annorlunda röst och berätta om vår verkligheten och de historier om entreprenörskap vi upplevt eller fått berättade för oss.

Hos Disruptive kommer du väldigt sällan finna artiklar om hur man sparar pengar på skatten eller den optimala juridiska strukturen på ditt företag Här finner du istället personliga berättelser om entreprenörskap som är underhållande, personliga och lärorika. Både våra egna entreprenörsberättelser men även andras i video och intervjuformat.

Internet och Sociala Medier-Vår tids revolution

Alla vi fyra som skriver här, är engagerade i Internet. Det är vår arena och ett språk vi pratar nästan flytande. Internet är också vår tids revolution, en historisk händelse för mänskligheten som vi inte fullo kommer förstå förrän vi sitter på hemmet och byter historier. Vårt entreprenörskap är också nära kopplat till denna förändring av vårt samhälle och ekonomi.Vi som skriver här har tillsammans drivit företag inom de flesta aspekter av internet, alltifrån mobilapputveckling till sökmotorprojekt. Hos disruptive finner du guider och steg för steg artiklar kring olika problem på internet men också djupare filosofiska artiklar om vad internet är, konsekvenser och hur vi nog måste förhålla oss till Internet.

Sökmotoroptimering & Sökmarknadsföring

Det är svårt att skriva om internet utan att prata om sök och Google, det är dessutom mitt, Christians, yrke, då jag driver en byrå, specialiserad på högkonkurrensvertikaler i Google. Sök är den mest komplexa formen av marknadsföring som finns idag. Här på disruptive försöker jag även spegla sök ur lite speciella perspektiv, exempelvis, diskussion om ekosystemet sök eller hacking. Även sökmotorbranschen i skandinavien är utsatt för granskning och diskussion.

Google+