Sidkarta | Disruptive RSS | Kommentarer RSS

Ett väldigt bra blogginlägg!

Torstensson skriver idag om Lunar Groups förvärv av av resterande delen avBilddagboken. Det är ett mycket insiktsfullt inlägg. För er som vill förstå logiken i mediabranschen är det ett måste. Faktum är att det är en av de händelser som jag tänkt på de senaste dagarna men ännu inte hunnit kommentera riktigt!Det jag vill tillägga till det inlägget, är att har din säljkår fler liknande produkter att sälja ökar avslutsfrekvenser på säljmötena och därmed minskar säljkostnaden. Dessutom vill mediaköpare förnya sig efter ett par år. Man vill hitta en ny premiumkanal till sin målgrupp. Exempelvis bytar man Aftonbladet till Expressen. Samma sak vill ungdomsannonsörer göra då och då. Nu är väl inte bilddagboken ännu inte ett alternativ trafikmässigt men det är min uppfattning att det ligger inte långt bort i framtiden innan man har tillräckligt med trafik. Detta påverkar också Lunar Groups säljkostnad i en positiv riktning.

About

Christian Rudolf, mitt Entreprenörskap är sökbyrån Topdog.nu, där jag hjälper stora Svenska företag med deras SEO. Även privat är jag en nätnörd men är även förtjust i matlagning, fika, mopsar & friluftsliv.
Du hittar mig på Twitter här

Comments

  1. Martin says:

    Touché!

    “Nu är väl inte bilddagboken ännu inte ett alternativ trafikmässigt men det är min uppfattning att det ligger inte långt bort i framtiden innan man har tillräckligt med trafik”

    Kolla Alexa:

    http://www.alexa.com/data/details/traffic_details?site0=lunarstorm.se&site1=bilddagboken.se&y=t&z=3&h=300&w=610&range=1y&size=Medium&url=mozilla.com

  2. Rudolf says:

    Tack Martin. Skönt att ens besökare kompleterar ens egna analyser 😉

Speak Your Mind

*

Disruptive.nu - Av Entreprenörer, för entreprenörer

Sommaren 2007 satt vi på Peters varma balkong och tyckte vi skulle göra något. Resultat är det du ser här, Disruptive.nu en blogg om Entreprenörskap och Internet. Vi tyckte att samtalet om Entreprenörskap & Företagande var något vi inte kände igen oss i. Det är inte så konstigt då samtalet om entreprenörskap inte domineras av entreprenörer & Företagare, utan av institutioner eller personer vars finansiering kommer från det offentliga. Vi ville bli en något annorlunda röst och berätta om vår verkligheten och de historier om entreprenörskap vi upplevt eller fått berättade för oss.

Hos Disruptive kommer du väldigt sällan finna artiklar om hur man sparar pengar på skatten eller den optimala juridiska strukturen på ditt företag Här finner du istället personliga berättelser om entreprenörskap som är underhållande, personliga och lärorika. Både våra egna entreprenörsberättelser men även andras i video och intervjuformat.

Internet och Sociala Medier-Vår tids revolution

Alla vi fyra som skriver här, är engagerade i Internet. Det är vår arena och ett språk vi pratar nästan flytande. Internet är också vår tids revolution, en historisk händelse för mänskligheten som vi inte fullo kommer förstå förrän vi sitter på hemmet och byter historier. Vårt entreprenörskap är också nära kopplat till denna förändring av vårt samhälle och ekonomi.Vi som skriver här har tillsammans drivit företag inom de flesta aspekter av internet, alltifrån mobilapputveckling till sökmotorprojekt. Hos disruptive finner du guider och steg för steg artiklar kring olika problem på internet men också djupare filosofiska artiklar om vad internet är, konsekvenser och hur vi nog måste förhålla oss till Internet.

Sökmotoroptimering & Sökmarknadsföring

Det är svårt att skriva om internet utan att prata om sök och Google, det är dessutom mitt, Christians, yrke, då jag driver en byrå, specialiserad på högkonkurrensvertikaler i Google. Sök är den mest komplexa formen av marknadsföring som finns idag. Här på disruptive försöker jag även spegla sök ur lite speciella perspektiv, exempelvis, diskussion om ekosystemet sök eller hacking. Även sökmotorbranschen i skandinavien är utsatt för granskning och diskussion.

Google+