Sidkarta | Disruptive RSS | Kommentarer RSS

Exempel på länkvärdiga sidor!

Att skapa riktigt bra innehåll är rätt tufft! Martin på Martin Spanar har skapat en bra sida om hur man optimerar sin profil på Linkedin? Bra innehåll är tungt att skapa. Det ger heller inte alltid med automatik inlänkar utan man måste hjälpa det på vägen. Berätta för världen att man har en bra grej. SEO blir mer och mer en social aktivitet. Åtminstone tills du når en viss nivå.

Disruptives sida om Affärsideer är ett annat exempel på kvalitetsinnehåll. Antagligen ett smalare ämne än Linkedin men jag kämpar på för att den skall träffa etta på ord relaterade till affärside. Bägge sidorna är bra exempel på hur man skapar sidor som är värda att träffa etta i google på relevanta begrepp. Jämför min affärside sida med den på Wikipedia tex. Vilken är bäst?

Denna strategin jobbar jag med på mjukvara.se också. Häromdagen la jag upp den första av många uttömmande artiklar på Mjukvara.se. I detta fallet om gratis antivirus. Kom gärna med synpunkter eller berätta om sidan har hjälpt er. Jag har lite finputs kvar kring nedladdningslänkarna annars är den klar.

About

Christian Rudolf, mitt Entreprenörskap är sökbyrån Topdog.nu, där jag hjälper stora Svenska företag med deras SEO. Även privat är jag en nätnörd men är även förtjust i matlagning, fika, mopsar & friluftsliv.
Du hittar mig på Twitter här

Comments

  1. Anton says:

    Ser jättebra ut! Gillar’t!

    … förutom en sak. Du har inte fixat någon title på sidan än 😉

  2. Rudolf says:

    Tack Anton!

    Jag har en liten bugg där. Den kommer fixas under veckan! Likaså fler nedladdningslänkar och relevanta länkar så folk får lättare att lösa sina problem!

    Här är en relevant länk jag fick skickat till mig igår!

    http://www.doshdosh.com/how-to-build-a-better-content-model-for-your-site/

  3. Frida says:

    Hittade ett gammalt inlägg av er där ni sökte entreprenörsbloggare. Jag driver Sveriges största mötesplats för kvinnor som driver företag – Driftig.nu. Det är en del av vårt företag Beautiful Business AB som är ett affärs- och inspirationskoncept för samma målgrupp.

    Hur som helst, jag bloggar, i samma skin från WP som er, länka gärna till

    http://kronika.driftig.nu/

    hälsningar
    frida

Disruptive.nu - Av Entreprenörer, för entreprenörer

Sommaren 2007 satt vi på Peters varma balkong och tyckte vi skulle göra något. Resultat är det du ser här, Disruptive.nu en blogg om Entreprenörskap och Internet. Vi tyckte att samtalet om Entreprenörskap & Företagande var något vi inte kände igen oss i. Det är inte så konstigt då samtalet om entreprenörskap inte domineras av entreprenörer & Företagare, utan av institutioner eller personer vars finansiering kommer från det offentliga. Vi ville bli en något annorlunda röst och berätta om vår verkligheten och de historier om entreprenörskap vi upplevt eller fått berättade för oss.

Hos Disruptive kommer du väldigt sällan finna artiklar om hur man sparar pengar på skatten eller den optimala juridiska strukturen på ditt företag Här finner du istället personliga berättelser om entreprenörskap som är underhållande, personliga och lärorika. Både våra egna entreprenörsberättelser men även andras i video och intervjuformat.

Internet och Sociala Medier-Vår tids revolution

Alla vi fyra som skriver här, är engagerade i Internet. Det är vår arena och ett språk vi pratar nästan flytande. Internet är också vår tids revolution, en historisk händelse för mänskligheten som vi inte fullo kommer förstå förrän vi sitter på hemmet och byter historier. Vårt entreprenörskap är också nära kopplat till denna förändring av vårt samhälle och ekonomi.Vi som skriver här har tillsammans drivit företag inom de flesta aspekter av internet, alltifrån mobilapputveckling till sökmotorprojekt. Hos disruptive finner du guider och steg för steg artiklar kring olika problem på internet men också djupare filosofiska artiklar om vad internet är, konsekvenser och hur vi nog måste förhålla oss till Internet.

Sökmotoroptimering & Sökmarknadsföring

Det är svårt att skriva om internet utan att prata om sök och Google, det är dessutom mitt, Christians, yrke, då jag driver en byrå, specialiserad på högkonkurrensvertikaler i Google. Sök är den mest komplexa formen av marknadsföring som finns idag. Här på disruptive försöker jag även spegla sök ur lite speciella perspektiv, exempelvis, diskussion om ekosystemet sök eller hacking. Även sökmotorbranschen i skandinavien är utsatt för granskning och diskussion.

Google+