Sidkarta | Disruptive RSS | Kommentarer RSS

Calle Schulman är Som LavemangsTV på 80-talet!

När man surfar in på 1000apor får man samma känsla som när tv3 gjorde lavemangsTV på 80-talet. Med avsmak kan man liksom inte sluta titta. Man fingrar på fjärkontrollen utifall det blir värre. Till Slut styr Aschberg upp det och det slutar. Sådan är Calle Schulmans blogg. Med avsmak har man svårt att sluta läsa.

Calle gör detta väldigt medvetet. Det är en marknadsstrategi att kränka människor och bygga sitt egna varumärke genom att hoppa på andra. Att inte kolla fakta, inte bry sig och medvetet kränka andra för egen vinnings skull. Om din chef hade detta beteendet skulle det heta att han pysslade med härskartekniker. Calle tror han är denna superbloggaren men i själva verket är han gammelmedia när gammelmedia är som allra, allra sämst.

I veckan fick IVAG ett påhopp av Calle efter att de utsett årets smartaste web-TV. Calle tycker att de har noll koll på video på nätet. Det gjorde honom upprörd. Calle skriver att ” De har ingen aning om hur man gör för att kommunicera på nätet.” Som ”expertmobbare på nätet” har Calle såklart grym koll på hur man kommunicerar. Hade Calle ett pris där han utsåg ”året nätmobbare” då skulle jag bry mig om vad han tyckte(antagligen skulle han utse sig själv). Men knappast video och nätet. Nivån på websidan 1000apor påminner om ett UR-program från 80-talet.

Faktum är att Calle hoppar på IVAG för att ingen av IVAG.s medlemmar tillhör Calles egen mediakick av människor. IVAG´s jury bestod utav människor med fötterna inom “nya medier” (webb-tv, sociala medier och internetmaknadsföring) –   men Calle Schulman är gammelmedia och är van att sätta agendan. Jag skriker, du köper. Fatta

Var är Aschberg när man som bäst behöver honom. Kan han inte adoptera Calle och göra ngt redigt av honom. Jag vet att du kan det Aschberg!

Av Lakk-Mediamonstret

About

Comments

  1. Mattias says:

    Äsch. Disruptive har ju klarat sig väldigt länge utan att ägna sig åt negativitet. Man skulle rent av kunna kalla Disruptive för en oas i webbdjungeln, en skön plats att vila på helt befriad från billiga utfall och där man tom kan hämta inspiration. Sajter som främst lever på att “rasa” över aktuella eller inaktuella ämnen går det 20 på dussinet.
    Själv hoppas jag att det kommer att vara långt mellan Lakks arga inlägg, hur rätt “Lakk” än må ha i sak.

  2. Intolernas skall mötas med intolerans. Visst är det befriande att slippa det evigt småaktiga revirpinkandet. Men ibland krävs det en gnutta svart för att kontrastera det ljusa.

    Om Lakk bara håller sig till adekvata mål och siktar rätt kan han gärna tömma sitt magasin vad mig anbelangar.

  3. Christoffer says:

    Du är helt uppenbart låst och styrd av vad gemene man anser om Calle Schulman. Om du skulle ta dig tid och läsa hans blogg noggrannare kommer du att upptäcka att den både är varm och självutlämnande, på ett bra sätt. Det du talar om, personpåhopp och liknande, är i själva verket lika lite förekommande som substans i din text. Nej, hörru, bätte argument får du komma med!

  4. Jyrg Ryshkoff says:

    Mycket bra inlägg! The Schulman Brothers är ett gäng lallare som lever på att kränka andra människor i brist på egen kompetens. Vill egentligen inte prata om dem då jag tycker att de får alldeles för mycket utrymme i media med tanke på vad de bidrar med.

  5. Björn says:

    Vem är Calle Schulman och varför ser 1000apor ut som en sajt gjord på 90-talet?

  6. Judith says:

    Ska bli mycket intressant att se vart denna diskussion tar vägen. Kommer Calle Schulman att ignorera en motattack – eller glädjas åt att någon faktiskt “hugger tillbaka”!?

Trackbacks

  1. Online PR : TV4, 1000Apor och videoformatet i framtiden - Online PR says:

    […] deras pr-grej om videon på nätet det gångna året. Idag ger sig disruptive in i debatten med 1000Apor. Egentligen tror jag diskussionen härör ur en frustration av mediehusens stora oförmåga att […]

  2. […] Calle Schulman | Christian Rudolf Spara / dela med dig:               […]

  3. […] är inte så att jag inte hängett mig åt kontrovers i ibland. Kontrovers och näthat är kraftfulla marknadstrategier. Enkelt exempel på hur […]

Disruptive.nu - Av Entreprenörer, för entreprenörer

Sommaren 2007 satt vi på Peters varma balkong och tyckte vi skulle göra något. Resultat är det du ser här, Disruptive.nu en blogg om Entreprenörskap och Internet. Vi tyckte att samtalet om Entreprenörskap & Företagande var något vi inte kände igen oss i. Det är inte så konstigt då samtalet om entreprenörskap inte domineras av entreprenörer & Företagare, utan av institutioner eller personer vars finansiering kommer från det offentliga. Vi ville bli en något annorlunda röst och berätta om vår verkligheten och de historier om entreprenörskap vi upplevt eller fått berättade för oss.

Hos Disruptive kommer du väldigt sällan finna artiklar om hur man sparar pengar på skatten eller den optimala juridiska strukturen på ditt företag Här finner du istället personliga berättelser om entreprenörskap som är underhållande, personliga och lärorika. Både våra egna entreprenörsberättelser men även andras i video och intervjuformat.

Internet och Sociala Medier-Vår tids revolution

Alla vi fyra som skriver här, är engagerade i Internet. Det är vår arena och ett språk vi pratar nästan flytande. Internet är också vår tids revolution, en historisk händelse för mänskligheten som vi inte fullo kommer förstå förrän vi sitter på hemmet och byter historier. Vårt entreprenörskap är också nära kopplat till denna förändring av vårt samhälle och ekonomi.Vi som skriver här har tillsammans drivit företag inom de flesta aspekter av internet, alltifrån mobilapputveckling till sökmotorprojekt. Hos disruptive finner du guider och steg för steg artiklar kring olika problem på internet men också djupare filosofiska artiklar om vad internet är, konsekvenser och hur vi nog måste förhålla oss till Internet.

Sökmotoroptimering & Sökmarknadsföring

Det är svårt att skriva om internet utan att prata om sök och Google, det är dessutom mitt, Christians, yrke, då jag driver en byrå, specialiserad på högkonkurrensvertikaler i Google. Sök är den mest komplexa formen av marknadsföring som finns idag. Här på disruptive försöker jag även spegla sök ur lite speciella perspektiv, exempelvis, diskussion om ekosystemet sök eller hacking. Även sökmotorbranschen i skandinavien är utsatt för granskning och diskussion.

Google+