Sidkarta | Disruptive RSS | Kommentarer RSS

Klagande bloggar, värsta möjligheten för företag!

Fann denna blogposten om OLW och deras ostbågar idag. Lisa gillade inte ostbågarna av något skäl och bloggade om det. Detta snappade OLW upp och skrev ett personligt mail till Lisa.

När jag läste denna bloggposten inser jag att klagande bloggar är en stor möjlighet för företagen. De kan ju väldigt enkelt hålla reda på vilka som inte är nöjda och därmed kunna göra något åt det. Svensken generellt är rätt dålig på att ge feedback och därmed kommer inte all information fram till företaget. Genom bloggandet och att det är enkelt att sätta upp olika typer av sökningar mot bloggosfären kan företagen enkelt hålla reda på diskussionen kring deras varumärken. Bloggandet gör det enkelt för företagen att bry sig och man kan genom punktinsatser bygga varumärket.

Jag äter inte ostbågar men en klapp på axeln på OLW!

About

Christian Rudolf, mitt Entreprenörskap är sökbyrån Topdog.nu, där jag hjälper stora Svenska företag med deras SEO. Även privat är jag en nätnörd men är även förtjust i matlagning, fika, mopsar & friluftsliv.
Du hittar mig på Twitter här

Comments

  1. frebro says:

    Såg samma sak på en kontakts blogg häromdagen. Han klagade på Spotifys utbud av Marit Bergman, och både Marit och Spotify svarade! Rätt cool av dom: http://petergiger.com/2008/11/11/the-future-of-streaming-music/

  2. / Rolf says:

    Får se vad vilken vändning detta ger ..
    http://surmulen.se/?p=199

  3. Hej,
    När jag läste detta inlägg kom jag plötsligt ihåg den spännande debatten om O´boy i Konsumbloggen: http://konsumbloggen.com/?s=oboy

    Enormt många, över 6 000 läste och brydde sig om detta. För mig som konsumnet innebär det att jag ser annat än vad tillverkaren tänkt i affären.

    Glad lördag! Maria

Trackbacks

  1. Emerging101 says:

    Arga kunder är dina bästa kunder…

    Se klagande kunder och bloggar som skriver negativt om dina produkter som en stor tillgång. De är fantastiskt att de bryr sig så mycket att de lägger ner tid och energi på att uppmärksamma din produkt. De är marknadsförare av sina behov, sina f…

Speak Your Mind

*

Disruptive.nu - Av Entreprenörer, för entreprenörer

Sommaren 2007 satt vi på Peters varma balkong och tyckte vi skulle göra något. Resultat är det du ser här, Disruptive.nu en blogg om Entreprenörskap och Internet. Vi tyckte att samtalet om Entreprenörskap & Företagande var något vi inte kände igen oss i. Det är inte så konstigt då samtalet om entreprenörskap inte domineras av entreprenörer & Företagare, utan av institutioner eller personer vars finansiering kommer från det offentliga. Vi ville bli en något annorlunda röst och berätta om vår verkligheten och de historier om entreprenörskap vi upplevt eller fått berättade för oss.

Hos Disruptive kommer du väldigt sällan finna artiklar om hur man sparar pengar på skatten eller den optimala juridiska strukturen på ditt företag Här finner du istället personliga berättelser om entreprenörskap som är underhållande, personliga och lärorika. Både våra egna entreprenörsberättelser men även andras i video och intervjuformat.

Internet och Sociala Medier-Vår tids revolution

Alla vi fyra som skriver här, är engagerade i Internet. Det är vår arena och ett språk vi pratar nästan flytande. Internet är också vår tids revolution, en historisk händelse för mänskligheten som vi inte fullo kommer förstå förrän vi sitter på hemmet och byter historier. Vårt entreprenörskap är också nära kopplat till denna förändring av vårt samhälle och ekonomi.Vi som skriver här har tillsammans drivit företag inom de flesta aspekter av internet, alltifrån mobilapputveckling till sökmotorprojekt. Hos disruptive finner du guider och steg för steg artiklar kring olika problem på internet men också djupare filosofiska artiklar om vad internet är, konsekvenser och hur vi nog måste förhålla oss till Internet.

Sökmotoroptimering & Sökmarknadsföring

Det är svårt att skriva om internet utan att prata om sök och Google, det är dessutom mitt, Christians, yrke, då jag driver en byrå, specialiserad på högkonkurrensvertikaler i Google. Sök är den mest komplexa formen av marknadsföring som finns idag. Här på disruptive försöker jag även spegla sök ur lite speciella perspektiv, exempelvis, diskussion om ekosystemet sök eller hacking. Även sökmotorbranschen i skandinavien är utsatt för granskning och diskussion.

Google+