Sidkarta | Disruptive RSS | Kommentarer RSS

En Varumärkessökning från Helvetet

Ägarna till Petras Städ lyckas reta upp Flashbackpubliken så mycket att man tom i en av trådarna dokumenterar ägarnas något trassliga historiska affärer.

Sociala medier är så mycket mer än bara Facebook och Twitter. Flashback är ingen liten internetplats och som ni ser, uppskattar Google Flashback också.

Jag tror ni läsare vet fler intressanta sökningar, lägg gärna dem i en kommentar nedan.

Via Johan

About

Christian Rudolf, mitt Entreprenörskap är sökbyrån Topdog.nu, där jag hjälper stora Svenska företag med deras SEO. Även privat är jag en nätnörd men är även förtjust i matlagning, fika, mopsar & friluftsliv.
Du hittar mig på Twitter här

Comments

  1. Tore says:

    Såg den där tråden på flashback, de går verkligen igång på småföretagare som inte har koll på hur man ska prata med “webben”.

    Har sett fler exempel på det i år. Hade varit kul att hjälpa de företagarna, ge dem en kurs i “katastrofhantering på internet”. Enda problemet är att jag kan inte komma på hur man skulle nå ut till de företagen innan katastrofen redan är ett faktum och förbi. :-/

    Några idéer?

  2. Rudolf says:

    Tore

    I just detta fallet tror jag inte du kan hjälpa dem. De gör antagligen mindre snygga ekonomiska grejor och du måste nog vara genuin i övrigt för att klara dig undan mobben. De måste byta namn på sitt företag.

    Sätt upp kursen sedan når du ut till företag, via typ företagarna och deras medlemsbas!

  3. Jonas says:

    Googla Trustbuddy.
    Är fd Loanland som köptes upp av norsk ägare som utan större samvetskval eller information till kunder gick in och ändrade villkoren så att 30 kronor helt plötsligt började dras från mobilräkningar. Hela historien går såklart att läsa på http://grenfeldt.com/trustbuddy som råkar ranka rätt bra där.

  4. Rudolf says:

    Tack Jonas!

Trackbacks

  1. […] 2011En post om Therese Tips onsdag 14 september, 2011 Tags: appar business iPhone PR roligt tipsEn Varumärkessökning i Google från Helvetet En liten radioreklam kan vara det som triggar mobben att gå igång på att smutskasta och driva […]

Disruptive.nu - Av Entreprenörer, för entreprenörer

Sommaren 2007 satt vi på Peters varma balkong och tyckte vi skulle göra något. Resultat är det du ser här, Disruptive.nu en blogg om Entreprenörskap och Internet. Vi tyckte att samtalet om Entreprenörskap & Företagande var något vi inte kände igen oss i. Det är inte så konstigt då samtalet om entreprenörskap inte domineras av entreprenörer & Företagare, utan av institutioner eller personer vars finansiering kommer från det offentliga. Vi ville bli en något annorlunda röst och berätta om vår verkligheten och de historier om entreprenörskap vi upplevt eller fått berättade för oss.

Hos Disruptive kommer du väldigt sällan finna artiklar om hur man sparar pengar på skatten eller den optimala juridiska strukturen på ditt företag Här finner du istället personliga berättelser om entreprenörskap som är underhållande, personliga och lärorika. Både våra egna entreprenörsberättelser men även andras i video och intervjuformat.

Internet och Sociala Medier-Vår tids revolution

Alla vi fyra som skriver här, är engagerade i Internet. Det är vår arena och ett språk vi pratar nästan flytande. Internet är också vår tids revolution, en historisk händelse för mänskligheten som vi inte fullo kommer förstå förrän vi sitter på hemmet och byter historier. Vårt entreprenörskap är också nära kopplat till denna förändring av vårt samhälle och ekonomi.Vi som skriver här har tillsammans drivit företag inom de flesta aspekter av internet, alltifrån mobilapputveckling till sökmotorprojekt. Hos disruptive finner du guider och steg för steg artiklar kring olika problem på internet men också djupare filosofiska artiklar om vad internet är, konsekvenser och hur vi nog måste förhålla oss till Internet.

Sökmotoroptimering & Sökmarknadsföring

Det är svårt att skriva om internet utan att prata om sök och Google, det är dessutom mitt, Christians, yrke, då jag driver en byrå, specialiserad på högkonkurrensvertikaler i Google. Sök är den mest komplexa formen av marknadsföring som finns idag. Här på disruptive försöker jag även spegla sök ur lite speciella perspektiv, exempelvis, diskussion om ekosystemet sök eller hacking. Även sökmotorbranschen i skandinavien är utsatt för granskning och diskussion.

Google+