Sidkarta | Disruptive RSS | Kommentarer RSS

Snart dags igen för Internet Discovery Day – ett av årets bästa entreprenörsevent

Den 23e November är det så dags igen för kanske ett av Sveriges bästa webbentreprenörsevent, Internet Discovery Day Revisited. Under en hel dag får entreprenörer, startups, affärsänglar och riskkapitalister tillfälle att under informella former lära känna varandra, diskutera idéer och nätverka för allt vad man är värd. Detta helt gratis.

Formatet är helt i linje med lean-tänkandet, som startup får du gratis utställarutrymme där du själv får paketera ditt budskap bäst du vill med färgpennor på några meter byggpapper. Det låter kanske lite spartanskt men det skänker en informell anda till hela eventet.

Eventet äger denna gång rum på Stockholm Waterfront Congress Centre i anknytning till Internetdagarna.se som också är medarrangörer tillsammans med stiftelsen .SE. Initiativtagare till detta evenemang är riskkapitalbolaget Grädde Invest.

För att anmäla dig till eventet går du till Internetdagarna.se och beställer gratisbiljetten de har för Internetdagarna Forum den 23e November.

Se också eventets facebooksida.

Som startup eller entreprenör finns det ingen anledning till att inte deltaga. Som initiativtagaren Johan Jörgensen själv säger om eventet: “Det är gratis att deltaga, men det kan kosta att inte vara med.”

About

Peter Sandberg är en serieentreprenör som bland annat grundade Funplanet som var en av Sveriges ledande webbsajter under slutet av 90-talet. Peters senaste projekt är Megalessons.com

Comments

  1. Rudolf says:

    Jag kommer vara där!

  2. Jag signade precis upp och tänkte presentera Smartburk.se där. Vi ses på plats!

  3. Johan Carlsson says:

    Finns det en lista på projekten som ställde ut igår?

  4. Rudolf says:

    Jag tror inte det Johan! Vore nog bra med en websida till nästa år 😉

Trackbacks

  1. […] för många av och ändå så är de alldeles för sällsynta. Jag skall självklart dit och flera andra har skrivit om och promotat så att så många som möjligt kommer på eventet. Notera även att […]

Speak Your Mind

*

Disruptive.nu - Av Entreprenörer, för entreprenörer

Sommaren 2007 satt vi på Peters varma balkong och tyckte vi skulle göra något. Resultat är det du ser här, Disruptive.nu en blogg om Entreprenörskap och Internet. Vi tyckte att samtalet om Entreprenörskap & Företagande var något vi inte kände igen oss i. Det är inte så konstigt då samtalet om entreprenörskap inte domineras av entreprenörer & Företagare, utan av institutioner eller personer vars finansiering kommer från det offentliga. Vi ville bli en något annorlunda röst och berätta om vår verkligheten och de historier om entreprenörskap vi upplevt eller fått berättade för oss.

Hos Disruptive kommer du väldigt sällan finna artiklar om hur man sparar pengar på skatten eller den optimala juridiska strukturen på ditt företag Här finner du istället personliga berättelser om entreprenörskap som är underhållande, personliga och lärorika. Både våra egna entreprenörsberättelser men även andras i video och intervjuformat.

Internet och Sociala Medier-Vår tids revolution

Alla vi fyra som skriver här, är engagerade i Internet. Det är vår arena och ett språk vi pratar nästan flytande. Internet är också vår tids revolution, en historisk händelse för mänskligheten som vi inte fullo kommer förstå förrän vi sitter på hemmet och byter historier. Vårt entreprenörskap är också nära kopplat till denna förändring av vårt samhälle och ekonomi.Vi som skriver här har tillsammans drivit företag inom de flesta aspekter av internet, alltifrån mobilapputveckling till sökmotorprojekt. Hos disruptive finner du guider och steg för steg artiklar kring olika problem på internet men också djupare filosofiska artiklar om vad internet är, konsekvenser och hur vi nog måste förhålla oss till Internet.

Sökmotoroptimering & Sökmarknadsföring

Det är svårt att skriva om internet utan att prata om sök och Google, det är dessutom mitt, Christians, yrke, då jag driver en byrå, specialiserad på högkonkurrensvertikaler i Google. Sök är den mest komplexa formen av marknadsföring som finns idag. Här på disruptive försöker jag även spegla sök ur lite speciella perspektiv, exempelvis, diskussion om ekosystemet sök eller hacking. Även sökmotorbranschen i skandinavien är utsatt för granskning och diskussion.

Google+