Sidkarta | Disruptive RSS | Kommentarer RSS

Mäktigast på Twitter – Den Riktiga Listan

Idag har det snackats om vem som är mäktigast på Svenska Twitter. Det är såklart en egotrippsfråga av hög dignitet och eftersom folk älskar att lista och klassa saker får den genomslag. Listan skapas av Mediaakademin och Aitellu (I skrivandets stund verkar inte den kompletta listan släppt ännu). Nu är denna listan skapad av mediabranschen och företrädare för denna branschen har rätt svårt att förstå en ny spelare på spelplanen, Google. Hade man haft lite mer insikter hade man insett att frågan “Vem som är mäktigast på Twitter” besvaras rätt bra, varje dag av Google. En sökning på Twitter.se visar deras sajtlinks och där kan man finna de mest populära Urlar, individer, sedan får man själv räkna ut vem som kan vara viktigast av det urvalet.

Uppdaterar med pdf över listan

About

Christian Rudolf, mitt Entreprenörskap är sökbyrån Topdog.nu, där jag hjälper stora Svenska företag med deras SEO. Även privat är jag en nätnörd men är även förtjust i matlagning, fika, mopsar & friluftsliv.
Du hittar mig på Twitter här

Comments

  1. Den stora frågan är naturligtvis hur man definierar mäktig. Den som har flest följeslagare? Flest aktiva följeslagare? Fest “mäktiga” följeslagare?

    När det kommer till din variant så bör det nämnas att sökningen “Twitter” ger helt andra resultat.

  2. rudolf says:

    @Stefan
    Ja, man måste addera lite sunt förnuft också.

  3. Kristoffer says:

    Gjorde samma experiment och fick upp @sweden istället för @kommunchef. I övrigt samma 🙂

  4. rudolf says:

    @Kristoffer
    Är du utloggad?

  5. Kristoffer says:

    Jag var inloggad. Nu får jag dock samma resultat som du, både som in- och utloggad.

  6. rudolf says:

    @Kristoffer

    Google, ännu inte en perfekt maskin 😉

  7. Kristoffer says:

    Såg precis varför. Gogglade twitter se istället för twitter.se. Det var det som gjorde skillnaden 😉

  8. rudolf says:

    @kristoffer Det kommer ändra sig löpande också, twitter är milt sagt en dynamisk plats

Speak Your Mind

*

Disruptive.nu - Av Entreprenörer, för entreprenörer

Sommaren 2007 satt vi på Peters varma balkong och tyckte vi skulle göra något. Resultat är det du ser här, Disruptive.nu en blogg om Entreprenörskap och Internet. Vi tyckte att samtalet om Entreprenörskap & Företagande var något vi inte kände igen oss i. Det är inte så konstigt då samtalet om entreprenörskap inte domineras av entreprenörer & Företagare, utan av institutioner eller personer vars finansiering kommer från det offentliga. Vi ville bli en något annorlunda röst och berätta om vår verkligheten och de historier om entreprenörskap vi upplevt eller fått berättade för oss.

Hos Disruptive kommer du väldigt sällan finna artiklar om hur man sparar pengar på skatten eller den optimala juridiska strukturen på ditt företag Här finner du istället personliga berättelser om entreprenörskap som är underhållande, personliga och lärorika. Både våra egna entreprenörsberättelser men även andras i video och intervjuformat.

Internet och Sociala Medier-Vår tids revolution

Alla vi fyra som skriver här, är engagerade i Internet. Det är vår arena och ett språk vi pratar nästan flytande. Internet är också vår tids revolution, en historisk händelse för mänskligheten som vi inte fullo kommer förstå förrän vi sitter på hemmet och byter historier. Vårt entreprenörskap är också nära kopplat till denna förändring av vårt samhälle och ekonomi.Vi som skriver här har tillsammans drivit företag inom de flesta aspekter av internet, alltifrån mobilapputveckling till sökmotorprojekt. Hos disruptive finner du guider och steg för steg artiklar kring olika problem på internet men också djupare filosofiska artiklar om vad internet är, konsekvenser och hur vi nog måste förhålla oss till Internet.

Sökmotoroptimering & Sökmarknadsföring

Det är svårt att skriva om internet utan att prata om sök och Google, det är dessutom mitt, Christians, yrke, då jag driver en byrå, specialiserad på högkonkurrensvertikaler i Google. Sök är den mest komplexa formen av marknadsföring som finns idag. Här på disruptive försöker jag även spegla sök ur lite speciella perspektiv, exempelvis, diskussion om ekosystemet sök eller hacking. Även sökmotorbranschen i skandinavien är utsatt för granskning och diskussion.

Google+