Sidkarta | Disruptive RSS | Kommentarer RSS

Vad måste man göra för att få högsta betyg i Entreprenörskap?

  1. Gå ut från ditt företag och stäng dörren bakom dig (Om du är internetentreprenör så viker du ihop din Macbook Air)
  2. Gör något annat och roligt i en månad
  3. En månad senare öppnar du dörren till ditt företag och ser att allt är precis som du lämnade det förutom att omsättningen är 2% högre. (Eller kostnaderna 2% lägre)

Du har skalat din affärsmodell fullt ut, först när den inte är längre är beroende av dig som person.

Tack till Magnus B för inspiration till denna posten

About

Christian Rudolf, mitt Entreprenörskap är sökbyrån Topdog.nu, där jag hjälper stora Svenska företag med deras SEO. Även privat är jag en nätnörd men är även förtjust i matlagning, fika, mopsar & friluftsliv.
Du hittar mig på Twitter här

Comments

  1. Haha, så sant, men kräver väldigt mycket innan man kommer dit känns det som. Man vill ju ständigt fortsätta utveckla sin tjänst och göra den bättre, roligare och enklare för ens besökare, och det svårt med Macbooken ihopvikt!

Trackbacks

  1. […] Vad måste man göra för att få högsta betyg i Entreprenörskap? [disruptive.nu] 0 poäng | Postat maj 29 av Erik Starck […]

  2. […] om hur man skalar. Jag pratade alldeles nyligen om det på Search Marketing Day i Poznan, Polen och Christian skrev en kort post. Den stora frågan är alltså varför vi hela tiden håller på och tjatar om att […]

  3. […] Skala skiten Då bygger du något värdefullt, för dig, för samhället och för andra intressenter i ditt bolag/projekt. […]

Disruptive.nu - Av Entreprenörer, för entreprenörer

Sommaren 2007 satt vi på Peters varma balkong och tyckte vi skulle göra något. Resultat är det du ser här, Disruptive.nu en blogg om Entreprenörskap och Internet. Vi tyckte att samtalet om Entreprenörskap & Företagande var något vi inte kände igen oss i. Det är inte så konstigt då samtalet om entreprenörskap inte domineras av entreprenörer & Företagare, utan av institutioner eller personer vars finansiering kommer från det offentliga. Vi ville bli en något annorlunda röst och berätta om vår verkligheten och de historier om entreprenörskap vi upplevt eller fått berättade för oss.

Hos Disruptive kommer du väldigt sällan finna artiklar om hur man sparar pengar på skatten eller den optimala juridiska strukturen på ditt företag Här finner du istället personliga berättelser om entreprenörskap som är underhållande, personliga och lärorika. Både våra egna entreprenörsberättelser men även andras i video och intervjuformat.

Internet och Sociala Medier-Vår tids revolution

Alla vi fyra som skriver här, är engagerade i Internet. Det är vår arena och ett språk vi pratar nästan flytande. Internet är också vår tids revolution, en historisk händelse för mänskligheten som vi inte fullo kommer förstå förrän vi sitter på hemmet och byter historier. Vårt entreprenörskap är också nära kopplat till denna förändring av vårt samhälle och ekonomi.Vi som skriver här har tillsammans drivit företag inom de flesta aspekter av internet, alltifrån mobilapputveckling till sökmotorprojekt. Hos disruptive finner du guider och steg för steg artiklar kring olika problem på internet men också djupare filosofiska artiklar om vad internet är, konsekvenser och hur vi nog måste förhålla oss till Internet.

Sökmotoroptimering & Sökmarknadsföring

Det är svårt att skriva om internet utan att prata om sök och Google, det är dessutom mitt, Christians, yrke, då jag driver en byrå, specialiserad på högkonkurrensvertikaler i Google. Sök är den mest komplexa formen av marknadsföring som finns idag. Här på disruptive försöker jag även spegla sök ur lite speciella perspektiv, exempelvis, diskussion om ekosystemet sök eller hacking. Även sökmotorbranschen i skandinavien är utsatt för granskning och diskussion.

Google+