Sidkarta | Disruptive RSS | Kommentarer RSS

Det började som en skakning på nedre däck och blev bara en fis i rymden!

För några veckor sedan uppmärksammade jag att Dan hade fått en snigel i ögat av UPS. Jag skrev ett inlägg om detta för att se vad som händer när Dan:s arga bloggpost träffar topp 10 på ordet UPS. Det tog ca 6 timmar innan Dan:s blogpost träffade topp 10, på ordet UPS, trots att det är ett ord med lite konkurrens(tydligen är det dels en teknisk term men också en del av ordet “stay-ups”)

Så vad hände sedan?. Ingenting! Bloggosfären engagerade sig men ingen lyssnade. Antagligen är det så att UPS inte har så bra koll på vad som händer i bloggosfären, så jag tänkte, jag ringer dem. Under två veckors tid sökte jag informationsansvarige och VD. De var aldrig tillgängliga och ringde aldrig tillbaka. Antagligen tänkte de att jag var en rättshaverist och bara ignorerade mig. Jag ville dock bara veta vad de tyckte för att berätta det i min serie om företagsbloggar. Deras åsikter hade tillfört en del kunskap i ämnet.

Kan man dra en slutsats av detta? Egentligen bara att bloggosfären fortfarande, för de flesta företagen( i alla fall för UPS) är ett marginellt fenomen. Man har råd att ignorera den!

Så vad händer nu? Jag vet faktiskt inte! Jag tror jag överlåter åt bloggosfären att bestämma. Vad tycker du skall hända?

Jag vill också rikta ett tack till de som engagerade sig:

Kalle Roos

Jesper på OnlinePR

Andreas

SEOBloggen

Blå Kossan

Jan Sandahl

Lena på Kreafon

Nikke

Ronny

Piratnytt

Prylogi

Pickelhaupt

Innovatören

Betalafa

Softype

Simon

Magnus

TKJ

Jesper

Inkomsten

CJ

Votum

Supersmurfan

PRefekt

Skulle jag ha glömt någon, maila mig så lägger jag upp er!

About

Christian Rudolf, mitt Entreprenörskap är sökbyrån Topdog.nu, där jag hjälper stora Svenska företag med deras SEO. Även privat är jag en nätnörd men är även förtjust i matlagning, fika, mopsar & friluftsliv.
Du hittar mig på Twitter här

Comments

  1. Tommy says:

    Tja, vi som är företagare kan ju göra samma sak – ignorera UPS. 😉

  2. PalMik says:

    Det känns faktiskt som svenska delen av UPS har väldigt lite ansvar. Sjukt bra service i tyskland men första ärendet jag hade till Svenska delen totalkrascha. trist.

  3. votum says:

    JMW kommunikation verkar komma till ungefär samma konklusion som du…
    http://www.jmw.se/2008/09/07/ja-det-ar-den-nya-tidens-konsumentmakt/

  4. Rudolf says:

    Tack Votum:

    Det var en relevant länk! En slutsats man då kan dra är att man måste vara kändis för att ngn skall lyssna 😉

  5. Nikke says:

    Finns bara ett alternativ – att vända sig till de företag som faktiskt bryr sig. Eller att skrika ännu högre. Jag gillar att skrika.

  6. Rudolf says:

    Nikke;

    Om du skulle skrika, hur skulle du göra då?

  7. Anders says:

    UPS på dansk betyder egentlig “shit”, som i “Shit I lost something” 🙂 Funny name for a delivery firm

Trackbacks

  1. Kreafonbloggen » Blog Archive » Att bemöta kunden says:

    […] tur har gjort att ärendet dyker upp i Google när man söker på företagets namn. Först hände ingenting. Nu bemöter företaget kritiken, dock inte själva problemet (felaktiga momssatser). Istället […]

Speak Your Mind

*

Google+