Sidkarta | Disruptive RSS | Kommentarer RSS

Tecken på att du har en framgångsrik företagsblogg!

Hur vet du att du lyckas med din företagsblogg? Ett säkert sätt är om du dyker upp på Knuff. Är det dessutom ett produkterbjudande som finns på Knuff kan du nog ta ledigt den dagen och känna dig väldigt nöjd med dig själv. I vanliga fall är det nämligen bara politik på Knuff.

Jag driver ju som tes att företagsbloggande inte bara handlar om att posta innehåll. Det är en social aktivitet, en dialog med existerande och kommande kunder. De flesta företag ser inte detta. Ett företag jag tycker är ett lysande undantag är Binero. Jag gjorde tidigare en intervju med  Bineros marknadschef, Jonathan Sulo, där jag angav positiv feedback på att de förstått den sociala dimensionen av att blogga. Idag fick vi ett bevis på hur duktiga Binero är på detta. De är idag med på Knuff. Inte bara det, de har ett produkterbjudande på Knuff. Du kan gå hem för dagen nu Jonathan 😉

Binero

Här finner ni länken till Bineros produkterbjudande

Mikael Pawlo är ett annat bloggföredömmeMrGreen

Läs också Disruptive sida om företagsbloggande!

Vill du tipsa om en bra företagsblogg, maila mig!

About

Christian Rudolf, mitt Entreprenörskap är sökbyrån Topdog.nu, där jag hjälper stora Svenska företag med deras SEO. Även privat är jag en nätnörd men är även förtjust i matlagning, fika, mopsar & friluftsliv.
Du hittar mig på Twitter här

Comments

  1. Björn says:

    Intressant det där med Knuff. Mitt negativa inlägg om Loopia är väl synligt under Bineros erbjudande 🙂

  2. Ha ha!
    Björn, det var precis vad jag tänkte på också! 🙂

  3. Stefan says:

    Vet inte om de passar in här men tycker att butiken uppercut.se har en bra blogg. http://www.uppercut.se och klicka vidare till bloggen.

    /S

  4. Rudolf says:

    Stefan: Äntligen, det är den bloggen jag väntat på sedan jag startade 😉

  5. Lena says:

    Intressant inlägg, och grattis till Binero!

  6. Sanna says:

    Jo, tänk att hamna på Knuffs förstasida 🙂 inte dåligt! Får nog ta och läsa lite fler tips innan jag har en möjlighet att hamna i närheten av det 😉

  7. Rudolf says:

    Sanna:

    Practice makes perfect 😉

Trackbacks

  1. […] med domäner för 25 kr, har blivit något av en smärre succé. Nyheten om kampanjen har inte bara spridit sig över nätet som en löpeld, den har även inspirerat till andra liknande […]

  2. […] som hänger sig åt dialog är Binero. Jag har tidigare visat er läsare hur de lyckats ta sig till första sidan på Knuff. Jag tror inte Binero hade klarat att sätta ett produkterbjudande där utan att ha en […]

Disruptive.nu - Av Entreprenörer, för entreprenörer

Sommaren 2007 satt vi på Peters varma balkong och tyckte vi skulle göra något. Resultat är det du ser här, Disruptive.nu en blogg om Entreprenörskap och Internet. Vi tyckte att samtalet om Entreprenörskap & Företagande var något vi inte kände igen oss i. Det är inte så konstigt då samtalet om entreprenörskap inte domineras av entreprenörer & Företagare, utan av institutioner eller personer vars finansiering kommer från det offentliga. Vi ville bli en något annorlunda röst och berätta om vår verkligheten och de historier om entreprenörskap vi upplevt eller fått berättade för oss.

Hos Disruptive kommer du väldigt sällan finna artiklar om hur man sparar pengar på skatten eller den optimala juridiska strukturen på ditt företag Här finner du istället personliga berättelser om entreprenörskap som är underhållande, personliga och lärorika. Både våra egna entreprenörsberättelser men även andras i video och intervjuformat.

Internet och Sociala Medier-Vår tids revolution

Alla vi fyra som skriver här, är engagerade i Internet. Det är vår arena och ett språk vi pratar nästan flytande. Internet är också vår tids revolution, en historisk händelse för mänskligheten som vi inte fullo kommer förstå förrän vi sitter på hemmet och byter historier. Vårt entreprenörskap är också nära kopplat till denna förändring av vårt samhälle och ekonomi.Vi som skriver här har tillsammans drivit företag inom de flesta aspekter av internet, alltifrån mobilapputveckling till sökmotorprojekt. Hos disruptive finner du guider och steg för steg artiklar kring olika problem på internet men också djupare filosofiska artiklar om vad internet är, konsekvenser och hur vi nog måste förhålla oss till Internet.

Sökmotoroptimering & Sökmarknadsföring

Det är svårt att skriva om internet utan att prata om sök och Google, det är dessutom mitt, Christians, yrke, då jag driver en byrå, specialiserad på högkonkurrensvertikaler i Google. Sök är den mest komplexa formen av marknadsföring som finns idag. Här på disruptive försöker jag även spegla sök ur lite speciella perspektiv, exempelvis, diskussion om ekosystemet sök eller hacking. Även sökmotorbranschen i skandinavien är utsatt för granskning och diskussion.

Google+