För några veckor sedan uppmärksammade jag att Dan hade fått en snigel i ögat av UPS. Jag skrev ett inlägg om detta för att se vad som händer när Dan:s arga bloggpost träffar topp 10 på ordet UPS. Det tog ca 6 timmar innan Dan:s blogpost träffade topp 10, på ordet UPS, trots att det är ett ord med lite konkurrens(tydligen är det dels en teknisk term men också en del av ordet “stay-ups”)
Så vad hände sedan?. Ingenting! Bloggosfären engagerade sig men ingen lyssnade. Antagligen är det så att UPS inte har så bra koll på vad som händer i bloggosfären, så jag tänkte, jag ringer dem. Under två veckors tid sökte jag informationsansvarige och VD. De var aldrig tillgängliga och ringde aldrig tillbaka. Antagligen tänkte de att jag var en rättshaverist och bara ignorerade mig. Jag ville dock bara veta vad de tyckte för att berätta det i min serie om företagsbloggar. Deras åsikter hade tillfört en del kunskap i ämnet.
Kan man dra en slutsats av detta? Egentligen bara att bloggosfären fortfarande, för de flesta företagen( i alla fall för UPS) är ett marginellt fenomen. Man har råd att ignorera den!
Så vad händer nu? Jag vet faktiskt inte! Jag tror jag överlåter åt bloggosfären att bestämma. Vad tycker du skall hända?
Jag vill också rikta ett tack till de som engagerade sig:
Jesper på OnlinePR
Jan Sandahl
Lena på Kreafon
Pickelhaupt
Innovatören
Betalafa
Softype
Jesper
Inkomsten
Votum
Skulle jag ha glömt någon, maila mig så lägger jag upp er!
Tja, vi som är företagare kan ju göra samma sak – ignorera UPS. 😉
Det känns faktiskt som svenska delen av UPS har väldigt lite ansvar. Sjukt bra service i tyskland men första ärendet jag hade till Svenska delen totalkrascha. trist.
JMW kommunikation verkar komma till ungefär samma konklusion som du…
http://www.jmw.se/2008/09/07/ja-det-ar-den-nya-tidens-konsumentmakt/
Tack Votum:
Det var en relevant länk! En slutsats man då kan dra är att man måste vara kändis för att ngn skall lyssna 😉
Finns bara ett alternativ – att vända sig till de företag som faktiskt bryr sig. Eller att skrika ännu högre. Jag gillar att skrika.
Nikke;
Om du skulle skrika, hur skulle du göra då?
UPS på dansk betyder egentlig “shit”, som i “Shit I lost something” 🙂 Funny name for a delivery firm