Sidkarta | Disruptive RSS | Kommentarer RSS

Sommarens poster på Disruptive och varför du skall läsa dem

Det har varit en varm sommar i Sverige, så även på disruptive. Anledningen till det är att jag tycker det är roligt att blogga och i år har jag haft mycket tid att skriva, då jag varit ledig rätt mycket. Sommarens poster har jag varit exceptionellt nöjd med. Jag har kunnat sitta utvilad på morgonen och skriva dem med en kopp kaffe. Det gör att i alla fall jag tycker att det har varit hög kvalite på det jag skrivit. Nedan finner du en lista och kommentarer till sommarens poster, så du själv kan ta reda på om du håller med mig om kvaliteten.

Albert Einsteins Bästa Citat om Entreprenörskap Alla etablerade företag har alltid så mycket mer utom en sak. De har inte ditt engagemang, vilja och passion för tjänstemän når aldrig dina nivåer i passion för det de gör. De går hem klockan fem.

Buzzstream –  Ett CRM system för länkbygge “naturligt länkbygge” är ovanligt i Sverige men sysslar man med det är ett CRM verktyg en absolut nödvändighet då det är svårt att skala annars.

3142 Anledningar till att ha ordet “SEX” i din bloggrubrik Denna posten är troligen top5 mest populära poster på disruptive i år. Mer än 300 gillningar på Facebook talar sitt tydliga språk. Med denna posten ville jag dels visa hur mycket “sex” säljer inom content. Man kan lungt säga att jag lyckades.

Värdet av att Blogga för Företagare Denna fick inte alls den uppmärksamheten jag tycker den förtjänar. Posten adresserar ett konkret många företagare har, brist på förtroende. För kunder är det inte alltid helt lätt att starta en ny relation då de känner förtroendebrist. Bloggande är ett sätt att lösa detta på ett sätt som dessutom är skalbart. Posten handlar om mig och hur jag har upplevt att kunder ser på mig, för att jag har en intressant och välbesökt blogg.

Om nu Staten kan fixa Tillväxt, varför inte bara Satsa mer Pengar? Politikers behov av att visa “handlingskraft” inom företagande, är i själva verket skadligt för tillväxten, då man tar från de som är beprovade skapare till de som är obeprövade skapare. Kapitalförstöring kallas det.

Google kan berätta mycket om själva! Google vet mycket om hur andra uppfattar oss. Du kan själv se detta genom några sökningar. Lite Google humor i sommarvärmen.

9 Enkla Steg för mer Tillväxt i Sverige Såhär enkelt är det att skapa tillväxt i Sverige. Dock är det inget våra politiker kan göra. Det kan bara du men läser du denna vet du exakt hur du skall göra. Detta är ytterligare ett inlägg i debatten om att statens “vänliga” företagarepolitik egentligen är destruktiv för företagandet i vårt land. (det har inget att göra med partifärg, alla är lika dåliga). Man kan summera denna posten med detta utrycket “Vägen till helvetet är kantad av goda intentioner” och många tror på godheten i statens aktiviteter, tom de som borde ha den intellektuella nivån att förstå att statens handlingar handlar om politik, inte om att göra bättre.

Status Quo klarar sig utan dig  Alla gör som alla andra. Det är defaultläget men bara genom att vara en gnutta annorlunda ökar du sannolikheten för succe dramatiskt.

Branding, ett måste i en värld där bruset bara ökar i styrka. Många människor skulle tjäna mer pengar och lättare lyckas om de fokuserade på att stå för något och stå ut något. Såhär gör du.

Vem är din mest värdefulla kund? Det är dusjälv. Ingen är mer värdefull än du så se till att du har tid att lära dig nya färdigheter.

Snart är det bara Adwords som inte är Spam Under det senaste halvåret har Google nästa förbjudit alla skalbara tekniker för länkbygge. Såklart är det snart bara Adwords som man inte riskerar att åka på problem när man använder. Det borde vara tydligt för alla som jobbar SEO idag, att Google i verkligheten inte gillar er, oavsett vad man säger. Deras handlingar avslöjar deras innersta åsikter.

Den tråkiga Sanningen om Content Marketing En av problemen med content marketing är att många av förespråkarna fattar inte att det är sälj. De tror det handlar om “inspiration”, utöver det är det tråkigt att många som jobbar med marknadsföring, inte ens förstår att det är sälj de gör, eller borde göra.

Marknadsföring är bara ett annat ord för försäljning Ja, marknadsföring är bara sälj faktiskt. Kränger du inte, är du inte en marknadsförare och mäts du inte på hur mycket du kränger, ja, då är du inte en marknadsförare.

Google gör Gästbloggare till Spökbloggare. Nu är tydligen gästbloggande också blackhat. Det lär dock knappast försvinna, här läser du varför

Men det slutar inte där. Som ni säkert vet skriver Magnus Bråth här på disruptive. Detta är något som jag tycker är rolig då bloggande, kan vara lite ensamt, i alla fall i produktionsfasen. Här är Magnus poster under sommaren

Bråth AB, månad sex Magnus berättar öppet hur det går för hans företag.

Pruta är bästa sättet att förbättra din marginal Pruta ligger verkligen inte i den svenska folksjälen, men är du företagare är det som kan vara skillnaden mellan lönsam och noll.

Omsättningar i sökbolag som blåses upp av kundernas Adwordskonton. Det finns ett oskick i sökbranschen att blåsa upp sin egna omsättning med kundernas marknadsföringspengar. Här finner du en hård diskussion om moralen i detta.

Framöver kommer det inte bli lika frekvent bloggande för mig här. Dock när jag väl skriver kommer jag försöka skriva längre, djupare och fokusera på företagande. Anledningen till det är att förändringens vindar, blåser i mitt liv.

About

Christian Rudolf, mitt Entreprenörskap är sökbyrån Topdog.nu, där jag hjälper stora Svenska företag med deras SEO. Även privat är jag en nätnörd men är även förtjust i matlagning, fika, mopsar & friluftsliv.
Du hittar mig på Twitter här

Disruptive.nu - Av Entreprenörer, för entreprenörer

Sommaren 2007 satt vi på Peters varma balkong och tyckte vi skulle göra något. Resultat är det du ser här, Disruptive.nu en blogg om Entreprenörskap och Internet. Vi tyckte att samtalet om Entreprenörskap & Företagande var något vi inte kände igen oss i. Det är inte så konstigt då samtalet om entreprenörskap inte domineras av entreprenörer & Företagare, utan av institutioner eller personer vars finansiering kommer från det offentliga. Vi ville bli en något annorlunda röst och berätta om vår verkligheten och de historier om entreprenörskap vi upplevt eller fått berättade för oss.

Hos Disruptive kommer du väldigt sällan finna artiklar om hur man sparar pengar på skatten eller den optimala juridiska strukturen på ditt företag Här finner du istället personliga berättelser om entreprenörskap som är underhållande, personliga och lärorika. Både våra egna entreprenörsberättelser men även andras i video och intervjuformat.

Internet och Sociala Medier-Vår tids revolution

Alla vi fyra som skriver här, är engagerade i Internet. Det är vår arena och ett språk vi pratar nästan flytande. Internet är också vår tids revolution, en historisk händelse för mänskligheten som vi inte fullo kommer förstå förrän vi sitter på hemmet och byter historier. Vårt entreprenörskap är också nära kopplat till denna förändring av vårt samhälle och ekonomi.Vi som skriver här har tillsammans drivit företag inom de flesta aspekter av internet, alltifrån mobilapputveckling till sökmotorprojekt. Hos disruptive finner du guider och steg för steg artiklar kring olika problem på internet men också djupare filosofiska artiklar om vad internet är, konsekvenser och hur vi nog måste förhålla oss till Internet.

Sökmotoroptimering & Sökmarknadsföring

Det är svårt att skriva om internet utan att prata om sök och Google, det är dessutom mitt, Christians, yrke, då jag driver en byrå, specialiserad på högkonkurrensvertikaler i Google. Sök är den mest komplexa formen av marknadsföring som finns idag. Här på disruptive försöker jag även spegla sök ur lite speciella perspektiv, exempelvis, diskussion om ekosystemet sök eller hacking. Även sökmotorbranschen i skandinavien är utsatt för granskning och diskussion.

Google+