Sidkarta | Disruptive RSS | Kommentarer RSS

Intervju med Marina Ucar: En kreativ kraft bakom Linnégatan 11

Foto av Marina Ucar, Senior Top Stylist på Linnégatan 11

 

I denna intervju talar vi med Marina Ucar, grundare av salongen Linnégatan 11 i Östermalm, Stockholm. Med över 20 års erfarenhet inom frisöryrket och en imponerande meritlista med tävlingssegrar, TV-framträdanden och utbildningar både i Sverige och internationellt, är Marina en sann entreprenör. Vi pratar med henne om hennes resa, utmaningar och vad som driver henne som företagare.

 

  1. Hur kom du på idén att starta din egen salong, Linnégatan 11, och vad var det som drev dig att ta steget från anställd till entreprenör?

Marina: Jag har alltid haft en stark passion för kreativitet – färg, form och mode har varit en stor del av mitt liv från tidig ålder. Efter att ha arbetat på fantastiska platser som Björn Axén och varit involverad i stora projekt som frisörlandslaget och styling för tv-program som Trinny & Susannah stylar om Sverige, kände jag att det var dags att skapa något eget. Jag ville bygga en plats där jag kunde kombinera all min erfarenhet med min vision om vad en harmonisk och varm salong ska vara. Att bli egenföretagare var ett naturligt steg för mig som alltid älskat utmaningar och att ständigt utvecklas.

  1. Du har vunnit flera prestigefyllda tävlingar, både nationellt och internationellt. Hur har dessa erfarenheter format dig som frisör och företagare?

Marina: Tävlingarna har gett mig en djup förståelse för disciplin, precision och kreativitet. När man tävlar på hög nivå, som i VM eller EM, måste man ständigt pusha sina gränser. Den erfarenheten har inte bara slipat min tekniska skicklighet utan också lärt mig att hantera press och förväntningar. Som företagare har det hjälpt mig att driva salongen med samma beslutsamhet och perfektion, samtidigt som jag alltid strävar efter att överträffa mina kunders förväntningar. Det är en otrolig känsla att kunna ta med den tävlingsandan in i min salong och ge varje kund en unik och exklusiv upplevelse.

  1. Du har undervisat på både Björn Axén Academy och andra frisörskolor. Hur har din roll som lärare påverkat ditt sätt att leda ditt eget företag?

Marina: Att vara lärare har varit en av de mest givande delarna av min karriär. Det har gett mig en djupare förståelse för vikten av att lyssna, vara tålmodig och verkligen förstå människors individuella behov och styrkor. Det har också gjort mig mer strukturerad och effektiv i mitt eget arbete. När man leder ett team på en salong, är det viktigt att kunna inspirera och stötta sina medarbetare på samma sätt som jag gjorde med mina elever. Min filosofi är att ett starkt team är grunden för en framgångsrik verksamhet, och det är något jag alltid bär med mig från min tid som lärare.

  1. Hur håller du dig à jour med de senaste trenderna och teknikerna inom hårstyling? Och hur ser du på framtidens trender inom frisöryrket?

Marina: Att hålla sig uppdaterad är nyckeln till att kunna erbjuda det allra bästa till sina kunder. Jag går ständigt på kurser och utbildningar, både i Sverige och utomlands. Jag har till exempel utbildat mig på Toni & Guy i Milano och har alltid ett öga på vad som händer på internationella modescenen. När det gäller framtidens trender tror jag att vi kommer se ett ännu större fokus på personalisering. Kunderna vill inte bara ha en snygg frisyr, de vill ha något som är skräddarsytt efter deras personlighet och stil. Och det är där jag tror att vår bransch verkligen kan skina – genom att erbjuda en helhetsupplevelse som är både exklusiv och unik.

  1. Vad är det som skiljer Linnégatan 11 från andra salonger, och vad kan kunderna förvänta sig när de besöker din salong?

Marina: På Linnégatan 11 är vårt fokus alltid på kvalitet och en personlig upplevelse. Det är inte bara en klippning eller färgning – det är en lyxig stund för våra kunder. Vi ser till att varje besök känns exklusivt, med skräddarsydda behandlingar som utgår från kundens individuella behov. Min målsättning är alltid att överträffa förväntningarna, att skapa ett resultat som både jag och kunden kan vara stolta över. Kunder som kommer till oss kan förvänta sig att bli väl omhändertagna i en avslappnad och elegant miljö, där deras stil och önskemål alltid står i centrum.

About

Christian Rudolf, mitt Entreprenörskap är sökbyrån Topdog.nu, där jag hjälper stora Svenska företag med deras SEO. Även privat är jag en nätnörd men är även förtjust i matlagning, fika, mopsar & friluftsliv.
Du hittar mig på Twitter här

Disruptive.nu - Av Entreprenörer, för entreprenörer

Sommaren 2007 satt vi på Peters varma balkong och tyckte vi skulle göra något. Resultat är det du ser här, Disruptive.nu en blogg om Entreprenörskap och Internet. Vi tyckte att samtalet om Entreprenörskap & Företagande var något vi inte kände igen oss i. Det är inte så konstigt då samtalet om entreprenörskap inte domineras av entreprenörer & Företagare, utan av institutioner eller personer vars finansiering kommer från det offentliga. Vi ville bli en något annorlunda röst och berätta om vår verkligheten och de historier om entreprenörskap vi upplevt eller fått berättade för oss.

Hos Disruptive kommer du väldigt sällan finna artiklar om hur man sparar pengar på skatten eller den optimala juridiska strukturen på ditt företag Här finner du istället personliga berättelser om entreprenörskap som är underhållande, personliga och lärorika. Både våra egna entreprenörsberättelser men även andras i video och intervjuformat.

Internet och Sociala Medier-Vår tids revolution

Alla vi fyra som skriver här, är engagerade i Internet. Det är vår arena och ett språk vi pratar nästan flytande. Internet är också vår tids revolution, en historisk händelse för mänskligheten som vi inte fullo kommer förstå förrän vi sitter på hemmet och byter historier. Vårt entreprenörskap är också nära kopplat till denna förändring av vårt samhälle och ekonomi.Vi som skriver här har tillsammans drivit företag inom de flesta aspekter av internet, alltifrån mobilapputveckling till sökmotorprojekt. Hos disruptive finner du guider och steg för steg artiklar kring olika problem på internet men också djupare filosofiska artiklar om vad internet är, konsekvenser och hur vi nog måste förhålla oss till Internet.

Sökmotoroptimering & Sökmarknadsföring

Det är svårt att skriva om internet utan att prata om sök och Google, det är dessutom mitt, Christians, yrke, då jag driver en byrå, specialiserad på högkonkurrensvertikaler i Google. Sök är den mest komplexa formen av marknadsföring som finns idag. Här på disruptive försöker jag även spegla sök ur lite speciella perspektiv, exempelvis, diskussion om ekosystemet sök eller hacking. Även sökmotorbranschen i skandinavien är utsatt för granskning och diskussion.

Google+