Sidkarta | Disruptive RSS | Kommentarer RSS

Vår monolog om samarbete!

Peter och jag mötte upp igår på Redeye och passade på att göra en video. Dels kände jag behovet av att förklara det här med samarbete mer. Just nu är det ca 15 person som skrivit till mig och sagt att de läser Disruptive och är öppna för olika samarbeten. Det är kanske något för dig också men först vill ni kanske se videon och min monolog om varför jag tycker det är viktigt. Era handlingar kan förvandla 2009 från lågkonjunkturens år till samarbetets år. Det är möjligt. Vi är bara 15 som idag tror detta men jag tror det finns fler. Jag är säker på det.

Här finner ni en länk till apelsinskalsvideon som egentligen handlar om Disruptives födelse, början på vårt samarbete. För er som är intresserade av att få den gorilla poden från Jobo. Maila mig en text eller en video där ni beskriver vad ni vill samarbeta kring och vad ni kan göra för er nästa så lägger jag upp den som en blogpost här på Disruptive. Vem vet, det du önskar kanske blir sant.

Vill ni vara med på min sida om samarbeten, skriver ni en text om vem ni är, vad ni kan tillföra världen och vad ni vill. Bifogar en bild och mailar mig på rudolf kanelbulle disruptive.nu.

Exempel på hur man samarbetar

About

Christian Rudolf, mitt Entreprenörskap är sökbyrån Topdog.nu, där jag hjälper stora Svenska företag med deras SEO. Även privat är jag en nätnörd men är även förtjust i matlagning, fika, mopsar & friluftsliv.
Du hittar mig på Twitter här

Comments

  1. Rudolf says:

    För övrigt en väldigt snygg introbild på mig! Den hedrar mig! Jag ser lika dum ut som Peter ser snygg ut 😉

  2. / Rolf says:

    Snygtt producerat och med ett utmärkt spännande innehåll …
    skickar länken till den stooora klubben … 😉
    Men hörröni, tycker ni verkligen att vi gamlingar ska sitt
    i parken och mata duvorna? Ger inte nätet en bättre möjlighet
    att samarbeta ålders-gränslöst ??

  3. Rudolf says:

    Såklart Rolf. Tänkte du på ngt speciellt?

  4. Jag älskar er!

  5. Nu ska det dock förtydligas – föregående inlägg är inte på något sätt förknippad med alkohol. Jag ville bara uttrycka min uppskattning för att ni producerar detta eminenta materialet i form av text och video!

  6. Tänkte på att upplevelsen av samverkan. Att den upplevelsen sägs trigga motivation, kreativitet. Att samverkan, motivation och kreativitet tillsammans utgör styrkor/ kompetens – den konkreta förmågan och drivet hos människor att göra det som behöver göras.

    Kanske drivs jag därför att skriva.

    Att upplevelsen av samverkan får mig att bli motiverad till att bidra. Jag började i går läsa den nyutkomna boken Värdeskapande möten , Liber. Jag vet ännu inte om hur den tacklar Bloggandet, men min upplevelse är ända att den unika kvalité som Disruptive bloggen bär, är att den skapar upplevelsen av de ingredienser som finns i ett verkligt möte. Ett möte som ger mig något. Att Disruptive hjälper till att möjliggöra Värdeskapande möten – oberoende av tid och rum – är för mig värt oerhört mycket. Vill du inspireras ytterligare
    att skapa unika mervärden?

    Förlagets beskrivning av Värdeskapande möten
    “Är det möten som förändrar världen? Stora prestationer bygger på många människors gemensamma ansträngningar. Nästan alltid krävs kunskaper och kompetenser av olika slag, och därmed också från olika kunskapskulturer. Dessa kunskapskulturer är kopplade till olika yrkeskulturer och sektorskulturer. De är med andra ord inbäddade i olika kulturella sammanhang. Den bärande idén i denna bok är att hemligheten bakom stora prestationer och högpresterande miljöer är korsbefruktning av idéer och kunskaper från olika kulturer och att detta sker vid speciella former av möten. Hur åstadkommer man då dessa speciella, värdeskapande möten? Boken innehåller nedslag i forskningen och lärdomar från konkreta exempel. Avslutningsvis presenteras en teoretisk modell för värdeskapande möten.”

    och ett google sök gav…
    http://www.google.com/search?client=safari&rls=sv-se&q=värdeskapande+möten&ie=UTF-8&oe=UTF-8

  7. Rudolf says:

    Tack Andreas

    Både Peter och jag är införstådda med att vi inte kommer duscha tillsammans till gryningen!

    😉

  8. Rudolf says:

    Daniel

    Jag tror du sätter fingret på något viktigt. Jag vill dock ändra en liten detalj i det du skriver:

    “upplevelsen av samverkan.” ett litet bättre ord för detta är “tillhörighet” Nu är det ju såklart lätt för mig att känna tillhörighet eftersom jag har så mkt inflytande på Disruptive men jag bjuder ju in alla här för att människor skall känna mer tillhörighet och därmed kunna göra allt det du skriver!

  9. Henrik Ahlen says:

    Tack för inspirerande tankar om samarbeten. Ni har båda en varm, mänsklig framtoning på videon som funkar bra tycker jag.
    Några småtips dock som skulle lyfta videon ett snäpp till:
    Höj kameran till ungefär i höjd med era munnar, (strax under ögonhöjd) så får ni en naturligare bildvinkel än i denna video där ni tittar ner på oss tittare.
    Sträva efter att titta in i kameran så att ni ser mera närvarande ut. Tittarna vill möta er blick för att verkligen koppla till er.

  10. Rudolf says:

    Henrik:

    Nästa blogglördag får vi göra en video där du instruerar lite så övar vi!

Trackbacks

  1. […] stor för att ignorera. Kunderna blir del av skapandeprocessen, en svårslagen innovationsresurs. Samarbetets tidsålder är […]

  2. […] kan samarbete lösa sådana här problem? Christian Rudolf har satt en URL på en tanke om samarbete (Cristian sa det, jag lånar). Det finns en sida om det […]

  3. […] via din RSS-läsare RSS feed. Rock on!I videon som Peter och jag gjorde häromdagen kring samarbete lovade jag ge bort en gorilla pod till en videokamera till den som först mailade in och berättade […]

Speak Your Mind

*

Disruptive.nu - Av Entreprenörer, för entreprenörer

Sommaren 2007 satt vi på Peters varma balkong och tyckte vi skulle göra något. Resultat är det du ser här, Disruptive.nu en blogg om Entreprenörskap och Internet. Vi tyckte att samtalet om Entreprenörskap & Företagande var något vi inte kände igen oss i. Det är inte så konstigt då samtalet om entreprenörskap inte domineras av entreprenörer & Företagare, utan av institutioner eller personer vars finansiering kommer från det offentliga. Vi ville bli en något annorlunda röst och berätta om vår verkligheten och de historier om entreprenörskap vi upplevt eller fått berättade för oss.

Hos Disruptive kommer du väldigt sällan finna artiklar om hur man sparar pengar på skatten eller den optimala juridiska strukturen på ditt företag Här finner du istället personliga berättelser om entreprenörskap som är underhållande, personliga och lärorika. Både våra egna entreprenörsberättelser men även andras i video och intervjuformat.

Internet och Sociala Medier-Vår tids revolution

Alla vi fyra som skriver här, är engagerade i Internet. Det är vår arena och ett språk vi pratar nästan flytande. Internet är också vår tids revolution, en historisk händelse för mänskligheten som vi inte fullo kommer förstå förrän vi sitter på hemmet och byter historier. Vårt entreprenörskap är också nära kopplat till denna förändring av vårt samhälle och ekonomi.Vi som skriver här har tillsammans drivit företag inom de flesta aspekter av internet, alltifrån mobilapputveckling till sökmotorprojekt. Hos disruptive finner du guider och steg för steg artiklar kring olika problem på internet men också djupare filosofiska artiklar om vad internet är, konsekvenser och hur vi nog måste förhålla oss till Internet.

Sökmotoroptimering & Sökmarknadsföring

Det är svårt att skriva om internet utan att prata om sök och Google, det är dessutom mitt, Christians, yrke, då jag driver en byrå, specialiserad på högkonkurrensvertikaler i Google. Sök är den mest komplexa formen av marknadsföring som finns idag. Här på disruptive försöker jag även spegla sök ur lite speciella perspektiv, exempelvis, diskussion om ekosystemet sök eller hacking. Även sökmotorbranschen i skandinavien är utsatt för granskning och diskussion.

Google+