Sidkarta | Disruptive RSS | Kommentarer RSS

Bloggandets Sociala Dimension-Exempel

En av de aspekterna som förvånade mig mest med bloggandet, är den sociala dimensionen. Jag tror också det är den faktorn som är svårast att förstå för de som ännu betraktar bloggandet med skeptiska ögon. Martin och jag gjorde några Learning Friday videos tillsammans för några veckor sedan. Då passade vi på att dokumentera en bloggsocialt koncept som Martin har på sin blogg, gratis lunch. Martin bjuder på lunch, inte bara för att motbevisa TANSTAAFL utan för att möta intressanta människor och göra sitt möjlighetsmoln större. I denna videon berättar Martin om gratis lunch och vilka möjligheter det har skapat för Martin.

Jag tycker fler borde göra såhär. Tänk dig att möta en ny människa varje vecka och prata om det man gillar. Så bygger man sitt möjlighetsmoln! Så vill du äta lunch med mig, Twittra mig.

Andra artiklar om bloggande

Pudelns kärna avseende bloggande

Bloggandet är en tyst revolution

About

Christian Rudolf, mitt Entreprenörskap är sökbyrån Topdog.nu, där jag hjälper stora Svenska företag med deras SEO. Även privat är jag en nätnörd men är även förtjust i matlagning, fika, mopsar & friluftsliv.
Du hittar mig på Twitter här

Comments

  1. johan rhodin says:

    Jo, det var en riktigt trevlig lunch med Martin – något jag kan rekommendera till andra i startupsvängen! Skön idé som jag verkligen tror har betalat sig på många sätt.

  2. Det är ett kul koncept helt klart 🙂

    Men jag ser helt klart ett problem om fler skulle börja göra detta. Om två stycken med samma koncept “gratis lunch” ska äta tillsammans så är enda utvägen springnota…

  3. Rudolf says:

    Nåja, om det är entreprenörer, kommer de nog på en lösning på det problemet 😉

  4. AX says:

    Inte illa med gratis luncher, skulle va något det.
    Men man ska väl också bjuda tillbaka?
    Eller?

    Axartist

  5. Rudolf says:

    Axartist

    Jag tror du skall se det som en kedja, ngn bjuder dig på lunch, sedna kan du bjuda ngn annan på lunch!

Speak Your Mind

*

Disruptive.nu - Av Entreprenörer, för entreprenörer

Sommaren 2007 satt vi på Peters varma balkong och tyckte vi skulle göra något. Resultat är det du ser här, Disruptive.nu en blogg om Entreprenörskap och Internet. Vi tyckte att samtalet om Entreprenörskap & Företagande var något vi inte kände igen oss i. Det är inte så konstigt då samtalet om entreprenörskap inte domineras av entreprenörer & Företagare, utan av institutioner eller personer vars finansiering kommer från det offentliga. Vi ville bli en något annorlunda röst och berätta om vår verkligheten och de historier om entreprenörskap vi upplevt eller fått berättade för oss.

Hos Disruptive kommer du väldigt sällan finna artiklar om hur man sparar pengar på skatten eller den optimala juridiska strukturen på ditt företag Här finner du istället personliga berättelser om entreprenörskap som är underhållande, personliga och lärorika. Både våra egna entreprenörsberättelser men även andras i video och intervjuformat.

Internet och Sociala Medier-Vår tids revolution

Alla vi fyra som skriver här, är engagerade i Internet. Det är vår arena och ett språk vi pratar nästan flytande. Internet är också vår tids revolution, en historisk händelse för mänskligheten som vi inte fullo kommer förstå förrän vi sitter på hemmet och byter historier. Vårt entreprenörskap är också nära kopplat till denna förändring av vårt samhälle och ekonomi.Vi som skriver här har tillsammans drivit företag inom de flesta aspekter av internet, alltifrån mobilapputveckling till sökmotorprojekt. Hos disruptive finner du guider och steg för steg artiklar kring olika problem på internet men också djupare filosofiska artiklar om vad internet är, konsekvenser och hur vi nog måste förhålla oss till Internet.

Sökmotoroptimering & Sökmarknadsföring

Det är svårt att skriva om internet utan att prata om sök och Google, det är dessutom mitt, Christians, yrke, då jag driver en byrå, specialiserad på högkonkurrensvertikaler i Google. Sök är den mest komplexa formen av marknadsföring som finns idag. Här på disruptive försöker jag även spegla sök ur lite speciella perspektiv, exempelvis, diskussion om ekosystemet sök eller hacking. Även sökmotorbranschen i skandinavien är utsatt för granskning och diskussion.

Google+