Sidkarta | Disruptive RSS | Kommentarer RSS

Andras Affärsideer-Social TV

Johan Ronnestam skickade mig idag en länk där han hade skrivit ned en affärside: Social TV. Johan hade verkligen lagt ned energi på denna lilla ide eller tanke. Den är värd en genomläsning. Social TV!

Johan: Jag undrar lite över affärsmodellen?

Här finner ni andra inlägg vi skrivit kring affärsideer:

Sveriges bästa affärside sida!

Ett erbjudande om att publicera sin affärsideer på Disruptive!

Affärside som råvara!

Agent Interactive har influerats av mina affärside tankar!

Det är inge som stjäl dina affärsideer!

Grym länk om affärsideer!

En ide är bara en ide. Action speaks louder then words!

About

Christian Rudolf, mitt Entreprenörskap är sökbyrån Topdog.nu, där jag hjälper stora Svenska företag med deras SEO. Även privat är jag en nätnörd men är även förtjust i matlagning, fika, mopsar & friluftsliv.
Du hittar mig på Twitter här

Comments

  1. Godmorgon,

    Affärsmodellen. Den skulle nog vara något i stil med YouTube’s. Dvs olika typer av annonsintäkter. YouTube tar exempelvis $50000 för att lägga en banner i en specifik kanal (läs en TV sändning här) i en vecka eller nått.

    Tror SocialTV skulle kunna hitta metoder för att täcka event och dela på annonsintäkterna med anordnaren i riktiga världen. Exempelvis håller Universal på och lägger ut en stor del av “sina” musikvideos på just YouTube enligt den modellen.

    Trafik kommer alltid gå att tjäna pengar på. Men det är Sociala nätverk som kommer förändra kostnadsbilden. Dvs, det kommer inte kosta 400 miljoner att köpa sändningsrättigheter eftersom man inte behöver betala personal, sändningsbilar, styrelser osv osv osv.

    Alltså, inte helt genomtänkt än 😉

  2. Karl Roos says:

    Wow,
    riktigt cool idé faktiskt! 🙂

  3. Rudolf says:

    Intressant, tack för ditt svar Johan!

    Antagligen öppnar det upp för ännu fler problem och affärsmöjligheter tex säljnätverk och dyl!

Disruptive.nu - Av Entreprenörer, för entreprenörer

Sommaren 2007 satt vi på Peters varma balkong och tyckte vi skulle göra något. Resultat är det du ser här, Disruptive.nu en blogg om Entreprenörskap och Internet. Vi tyckte att samtalet om Entreprenörskap & Företagande var något vi inte kände igen oss i. Det är inte så konstigt då samtalet om entreprenörskap inte domineras av entreprenörer & Företagare, utan av institutioner eller personer vars finansiering kommer från det offentliga. Vi ville bli en något annorlunda röst och berätta om vår verkligheten och de historier om entreprenörskap vi upplevt eller fått berättade för oss.

Hos Disruptive kommer du väldigt sällan finna artiklar om hur man sparar pengar på skatten eller den optimala juridiska strukturen på ditt företag Här finner du istället personliga berättelser om entreprenörskap som är underhållande, personliga och lärorika. Både våra egna entreprenörsberättelser men även andras i video och intervjuformat.

Internet och Sociala Medier-Vår tids revolution

Alla vi fyra som skriver här, är engagerade i Internet. Det är vår arena och ett språk vi pratar nästan flytande. Internet är också vår tids revolution, en historisk händelse för mänskligheten som vi inte fullo kommer förstå förrän vi sitter på hemmet och byter historier. Vårt entreprenörskap är också nära kopplat till denna förändring av vårt samhälle och ekonomi.Vi som skriver här har tillsammans drivit företag inom de flesta aspekter av internet, alltifrån mobilapputveckling till sökmotorprojekt. Hos disruptive finner du guider och steg för steg artiklar kring olika problem på internet men också djupare filosofiska artiklar om vad internet är, konsekvenser och hur vi nog måste förhålla oss till Internet.

Sökmotoroptimering & Sökmarknadsföring

Det är svårt att skriva om internet utan att prata om sök och Google, det är dessutom mitt, Christians, yrke, då jag driver en byrå, specialiserad på högkonkurrensvertikaler i Google. Sök är den mest komplexa formen av marknadsföring som finns idag. Här på disruptive försöker jag även spegla sök ur lite speciella perspektiv, exempelvis, diskussion om ekosystemet sök eller hacking. Även sökmotorbranschen i skandinavien är utsatt för granskning och diskussion.

Google+